Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İşten çıkış süreci şu adımları içerir:
- Fesih kararının iletilmesi 3. Bu işlem, genellikle işten çıkış dilekçesi aracılığıyla yazılı bir bildirimle yapılır 3.
- Sorumlulukların devri 3. Çalışanın görevlerinin başka bir personele veya takıma devredilmesi gerekir 3.
- İnsan Kaynakları süreci 3. İnsan Kaynakları, boşalan pozisyon için yeni bir yetenek arayışına girer 3.
- Mali süreçlerin tamamlanması 3. İnsan Kaynakları veya muhasebe departmanı, çalışanın bordrosunu işler ve yarım kalmış maaş veya tazminat ödemelerini tamamlar 3.
- İşten çıkış belgesinin hazırlanması 3. Bu belge, çalışanın sigortalı olarak işten ayrıldığını gösterir 3.
İşten çıkış bildirgesi, işçinin sigorta işlemlerinin düzenlenmesi için gereklidir ve işten çıkışın resmiyet kazanmasını sağlar 3. İşveren, bu bildirgeyi işten ayrılış tarihinden itibaren en geç 10 gün içinde SGK'ya elektronik ortamda iletmelidir 13.
İşten çıkış sürecinde, çalışanın şirket bilgilerine erişimi iptal edilmeli ve verilen tüm malzemeler, ekipmanlar ve belgeler geri alınmalıdır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: