Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş Kazası Yönetmeliği, 4857 sayılı İş Kanunu kapsamına giren tüm işyerlerini kapsayan ve iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çeşitli yükümlülükleri düzenleyen bir yönetmeliktir 2.
Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri:
- İşverenin Yükümlülükleri: İşveren, işçilerin sağlık ve güvenliğini korumakla yükümlüdür ve bu amaçla risk değerlendirmesi yapmak, önleyici tedbirler almak ve gerekli eğitimleri sağlamak zorundadır 23.
- Kaza Bildirimi: İş kazası, işverence kazadan sonraki üç iş günü içinde Sosyal Güvenlik Kurumu'na bildirilmelidir 34.
- Sağlık Gözetimi: İşveren, işçilerin işe girişlerinde ve işin devamı süresince belirli aralıklarla sağlık muayenelerini yaptırmak zorundadır 3.
- Acil Durum Planları: İşveren, acil durumlarla mücadele için gerekli planları yapmalı ve yeterli sayıda eğitimli personeli hazır bulundurmalıdır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: