Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Defolu mal iadesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Satıcı Bildirimi: Malın ayıplı olduğunu satıcıya bildirmek gereklidir 23. Bu bildirim sözlü olarak yapılabilir, ancak ispat açısından yazılı belge alınması önerilir 2.
- Seçimlik Haklar: Tüketici, dört seçimlik haktan birini kullanabilir 23:
- Sözleşmeden dönme: Malın iadesini ve ödenen bedelin geri verilmesini talep etme 23.
- Ayıp oranında indirim isteme: Malın satış bedelinden ayıp oranında indirim yapılmasını isteme 23.
- Ücretsiz onarım isteme: Tüm masraflar satıcıya ait olmak üzere malın ücretsiz onarılmasını talep etme 23.
- Ayıpsız misli ile değişim isteme: İmkân varsa, malın ayıpsız yenisi ile değiştirilmesini isteme 23.
- Zamanaşımı: Ayıplı maldan sorumluluk, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır 13. Konut veya tatil amaçlı taşınmazlarda ise bu süre beş yıldır 1.
- Başvuru: Eğer satıcı, tüketicinin taleplerini yerine getirmezse, tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurulabilir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: