Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Defolu mal iadesi için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Ayıbın tespiti ve belgelenmesi 5. Malı dikkatlice inceleyerek ayıp niteliğinde bir durum olup olmadığını kontrol edin ve ayıbı gösteren fotoğraf veya video çekin 5. Fatura, garanti belgesi gibi satın alma belgelerini saklayın 5.
- Satıcıya bildirim 5. Ayıplı malı en kısa sürede satıcıya bildirin 5. Bildirimi yazılı olarak yapmanız önemlidir (e-posta, noter kanalıyla vb.) 5.
- Satıcının yanıtı ve çözüm arayışı 5. Satıcı, bildiriminizi aldıktan sonra sizinle iletişime geçerek sorunu çözmeye çalışacaktır 5. Satıcının sunduğu çözümü kabul edebilir veya başka bir çözüm talep edebilirsiniz 5.
- Tüketici hakem heyetlerine başvuru 5. Satıcı ile anlaşma sağlanamadığı durumlarda, değeri 104.000 Türk Lirası’nın altında olan uyuşmazlıklar için Tüketici Hakem Heyetleri’ne başvurabilirsiniz 5.
- Tüketici mahkemelerine başvuru 5. Ayıplı malın değeri 104.000 Türk Lirası’nın üzerindeyse veya Tüketici Hakem Heyeti kararından memnun değilseniz, Tüketici Mahkemeleri’ne başvurabilirsiniz 5.
Defolu mal iadesi için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar şunlardır:
- Tüketici haklarınızı kullanırken zaman aşımı sürelerine dikkat edin 5.
- Satın aldığınız malın kullanım kılavuzunu ve garanti koşullarını inceleyin 5.
- İkinci el ürünlerde ayıplı mal durumları farklılık gösterebilir, bu nedenle satın alırken dikkatli olun 5.
- Herhangi bir sorunla karşılaştığınızda Tüketici Hakları Derneği gibi kuruluşlardan destek alabilirsiniz 5.
Bu süreçte bir avukattan destek almanız tavsiye edilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: