Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ret ve iade işlemleri iki farklı bağlamda değerlendirilebilir:
- Kamu Muhasebesi Bağlamında: Nakden veya mahsuben tahsil edilen tutarların ret ve iadesi, elektronik ortamda gerçekleştirilir 14. Bu süreç şu adımlarla tamamlanır:
- Tüketici Bağlamında: Tüketicilerin satın aldıkları ürünlerden memnun kalmamaları durumunda yaptıkları iade işlemleri, refund olarak adlandırılır 3. Bu süreçte izlenmesi gereken adımlar şunlardır:
- Tüketici, iade kararını 14 gün içinde satıcıya yazılı olarak veya e-posta, SMS gibi kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla bildirmelidir 3.
- Talebi takip eden 10 gün içinde satıcı, karşıdan ödemeli olarak ürünün gönderilmesini talep eder 3.
- Ürünün satıcıya ulaşmasının ardından satıcı, iade işleminin prosedürlere uygun olduğunu inceler 3.
- İnceleme sonucu olumlu ise, 14 gün içinde para iadesi yapılır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: