• Buradasın

    Ret ve iade işlemleri nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ret ve iade işlemleri şu şekilde yapılır:
    1. Tahsilatların sorgulanması 12. Muhasebe birimince, harcama birimi adına yapılan tahsilatlar Harcama Yönetim Sistemi'nde (HYS) sorgulanır 12.
    2. Ödeme emri belgesi oluşturulması 12. Ret ve iade işlemi başlatılmak istenen kayıtlar seçilerek Ödeme Emri Belgesi (ÖEB) oluşturulur 12.
    3. Ret ve iade belgesinin eklenmesi 12. Oluşturulan ÖEB'nin ekine, ret ve iade ödemelerine ilişkin bilgileri içeren "Ret ve İade Belgesi" eklenir 12.
    4. Elektronik iletim 12. ÖEB ve ekleri elektronik ortamda muhasebe birimine iletilir 12.
    5. Muhasebeleştirme 12. Muhasebe birimince gerekli kontroller yapılarak muhasebe işlem fişi düzenlenir ve muhasebeleştirme işlemleri gerçekleştirilir 12.
    Bu işlemler, 22 Mayıs 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği (Sıra No: 89) hükümlerine göre yürütülür 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hangi ürünler iade alınmaz?

    İadesi alınmayan ürünler arasında şunlar yer alır: Değerli madenler ve yatırım ürünleri: Çeyrek, yarım ve tam altın, külçe altın, gümüş ve ziynet eşyaları. Hijyen ve kişisel bakım ürünleri: İç çamaşırları, mayolar, bikini altları, jilet, diş fırçası ve tıraş makineleri gibi kişisel bakım ürünleri. Tek kullanımlık ürünler. Belirli tarihli hizmetler: Konaklama, eşya taşıma, araç kiralama, yiyecek-içecek tedariki gibi hizmetler. Kişiselleştirilmiş ve özel üretim ürünler: Üzerine baskı veya isim işlenmiş ürünler, özel siparişle üretilmiş kişisel ürünler. Son kullanma tarihi olan ürünler: Gıda, içecek, çiçek, kozmetik, ilaç ve medikal ürünler. Kopyalanabilen elektronik ve dijital ürünler: Kitap, dijital içerik, bilgisayar sarf malzemeleri, CD, DVD gibi ürünler. Ayrıca, fiziki mağazalardan alınan ürünler için sebepsiz iade zorunluluğu yoktur.

    Muhasebat ret ve iade belgesi nasıl hazırlanır?

    Muhasebat ret ve iade belgesi hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Ödeme emri belgesi (ÖEB) oluşturma. 2. Ret ve iade belgesinin eklenmesi. 3. Diğer belgelerin eklenmesi. 4. Onay süreci. Bu süreç, 22 Mayıs 2024 tarihli ve 32553 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği (Sıra No: 89) hükümlerine göre yürütülür. Uygulamaya ilişkin detaylara, Harcama Yönetim Sistemi (HYS) Yardım modülünde yer alan "Harcama Yönetim Sistemi Ret ve İade İşlemleri Uygulama Kılavuzu" isimli dokümandan ulaşılabilir.

    Ret ve kabul etmeme ne demek?

    Ret ve kabul etmeme kavramları, TDK'ya göre "ret" kelimesi ile ifade edilir. Ret, uygun bulmama, geri çevirme, kabul etmeme anlamına gelir. Ayrıca, aile bireylerinden birinin sorumluluğunu üstünden atma, varlığını tanımama, aileden saymama anlamında da kullanılır.

    Kargo geri iade ne zaman onaylanır?

    Kargo iadesinin onaylanma süresi, iade yapılan firmaya ve iade sebebine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Aras, Yurtiçi ve MNG Kargo gibi firmalar için iade işlemleri genellikle 09:00 - 18:00 saatleri arasında yapılabilir. PTT Kargo ile iade yapılırken, iade kodu alındıktan sonra en yakın şubeye gidilmesi ve takip numarasının saklanması gereklidir. İade edilen bir ürün için geri ödeme, perakendecinin ürünü alıp incelemesinden sonra 2-10 iş günü içinde başlatılır. İade sürecinin takibi için sipariş numarası, iade takip numarası ve gönderim tarihi gibi bilgilerin hazır bulundurulması önerilir.

    Hangi ürünler iade alınmaz?

    İadesi alınmayan ürünler arasında şunlar yer alır: Değerli madenler ve yatırım ürünleri: Çeyrek, yarım ve tam altın, külçe altın, gümüş ve ziynet eşyaları. Hijyen ve kişisel bakım ürünleri: İç çamaşırları, mayolar, bikini altları, jilet, diş fırçası ve tıraş makineleri gibi kişisel bakım ürünleri. Tek kullanımlık ürünler. Belirli tarihli hizmetler: Konaklama, eşya taşıma, araç kiralama, yiyecek-içecek tedariki gibi hizmetler. Kişiselleştirilmiş ve özel üretim ürünler: Üzerine baskı veya isim işlenmiş ürünler, özel siparişle üretilmiş kişisel ürünler. Son kullanma tarihi olan ürünler: Gıda, içecek, çiçek, kozmetik, ilaç ve medikal ürünler. Kopyalanabilen elektronik ve dijital ürünler: Kitap, dijital içerik, bilgisayar sarf malzemeleri, CD, DVD gibi ürünler. Ayrıca, fiziki mağazalardan alınan ürünler için sebepsiz iade zorunluluğu yoktur.

    Get'te iade talebi reddedilirse ne olur?

    Getir'de iade talebi reddedilirse, kullanıcı nedenini öğrenmek için Getir müşteri hizmetlerine başvurabilir. İade talebinin reddedilme nedenleri arasında, talebin yasal iade süresi içinde yapılmaması, ürünün orijinal haliyle iade edilmemesi veya iade süresinin kaçırılması gibi durumlar yer alabilir. Ayrıca, iade talebinin reddedilmesi durumunda ne olacağına dair spesifik bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, iade süreciyle ilgili genel bilgiler şu şekildedir: İade talebi kabul edilirse, iade tutarı hesaba geri yatırılır ve işlem genellikle 1-2 iş günü içinde tamamlanır. İade süresi, satıcının tüketiciye teslim ettiği tarihten itibaren başlar ve bu süre e-ticaret alışverişlerinde 14 gündür. Satıcılar, iade taleplerini en geç 3 iş günü içinde yazılı olarak yanıtlamak zorundadır.

    Nakit iade talebi ne zaman reddedilir?

    Nakit iade talebinin ne zaman reddedileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak iade taleplerinin reddedilme sebepleri arasında şunlar yer alır: İade süresinin aşılması. Ürünün kullanılmış olması. Hijyen ve teknoloji ürünlerine dair özel kurallar. Satıcı politikaları. İade talebi reddedilirse, mağaza ile tekrar iletişime geçilmesi önerilir.