Buradasın
Ret ve iade işlemleri nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ret ve iade işlemleri şu şekilde yapılır:
- Tahsilatların sorgulanması 12. Muhasebe birimince, harcama birimi adına yapılan tahsilatlar Harcama Yönetim Sistemi'nde (HYS) sorgulanır 12.
- Ödeme emri belgesi oluşturulması 12. Ret ve iade işlemi başlatılmak istenen kayıtlar seçilerek Ödeme Emri Belgesi (ÖEB) oluşturulur 12.
- Ret ve iade belgesinin eklenmesi 12. Oluşturulan ÖEB'nin ekine, ret ve iade ödemelerine ilişkin bilgileri içeren "Ret ve İade Belgesi" eklenir 12.
- Elektronik iletim 12. ÖEB ve ekleri elektronik ortamda muhasebe birimine iletilir 12.
- Muhasebeleştirme 12. Muhasebe birimince gerekli kontroller yapılarak muhasebe işlem fişi düzenlenir ve muhasebeleştirme işlemleri gerçekleştirilir 12.
Bu işlemler, 22 Mayıs 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği (Sıra No: 89) hükümlerine göre yürütülür 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: