• Buradasın

    Belediyelerin işçi çıkarması yasak mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Belediyelerin işçi çıkarması yasak değildir, ancak belirli yasal prosedürlere uymak zorundadır 15.
    İşten çıkarma, işçinin haklı bir sebebe dayanmıyorsa, personel hem işe iade talebinde bulunabilir hem de kıdem tazminatı gibi alacaklarını talep edebilir 15.
    İşten çıkarma nedenleri arasında performans düşüklüğü, ahlak dışı davranışlarda bulunma, hizmete ihtiyaç kalmaması veya belediye şirketinin mali durumunun iyi olmaması gibi sebepler bulunabilir 3.
    Ayrıca, 696 sayılı KHK ile belediye şirketi personeline statüsüne geçirilenlerin istihdam süreleri, sosyal güvenlik kurumlarından emeklilik, yaşlılık veya malullük aylığı almaya hak kazandıkları tarihi geçemez 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kadrolu belediye işçileri hangi kanuna tabi?

    Kadrolu belediye işçileri, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi değildir. Onlar, 4857 sayılı İş Kanunu'na tabidir. Ayrıca, 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca, belediyelerin norm kadro ilke ve standartlarına göre işçi kadrolarını belediye meclisleri belirler.

    Belediye şirketleri hangi kanuna tabi?

    Belediye şirketleri, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabidir. Bunun yanı sıra, belediye şirketlerinin kuruluşu ve faaliyetleri sırasında uymak zorunda oldukları bazı özel düzenlemeler de bulunmaktadır: 5393 sayılı Belediye Kanunu; 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu; 6085 sayılı Sayıştay Kanunu; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu; Kamu Haznedarlığı Yönetmeliği.

    Belediye çalışanları hangi şartlarda işten atılır?

    Belediye çalışanlarının işten atılması, geçerli veya haklı bir nedene dayanmalıdır. İş Kanunu'na göre, işten çıkarma sebepleri arasında şunlar yer alır: Ekonomik, teknolojik veya işin gereklerinden kaynaklanan nedenler. İşçinin performans yetersizliği veya iş disiplinine aykırı davranışları. Geçerli bir sebep olmaksızın yapılan işten çıkarmalar haksız olarak değerlendirilir ve çalışanlar işe iade davası açabilir. Ayrıca, belediye çalışanlarının işten atılması şu şartlara da tabidir: 30 gün önceden bildirim. Fesih bildiriminde sebep gösterme. İşten çıkarma süreci hukuki bir konu olduğundan, bir avukattan destek alınması önerilir.

    Belediyelere ilişkin genel mevzuat nelerdir?

    Belediyelere ilişkin genel mevzuat kapsamında öne çıkan temel kanun 5393 sayılı Belediye Kanunu'dur. Ayrıca, belediyelerle ilgili genel mevzuat içinde yer alan bazı yönetmelikler şunlardır: Mahalli İdareler Uzlaşma Yönetmeliği; Mahalli İdareler Disiplin Amirleri Yönetmeliği; Belediye Tahsilat Yönetmeliği; Danışmanlık Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği. Detaylı bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: mevzuat.gov.tr; lexpera.com.tr; aile.gov.tr.

    Belediye çalışanları hangi haklara sahiptir?

    Belediye çalışanlarının hakları, statülerine ve görev yaptıkları pozisyona göre değişiklik gösterir: Kadrolu Memurlar: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabidirler ve yıllık izin, hastalık izni, sosyal güvenlik ve emeklilik haklarına sahiptirler. Sözleşmeli Personel: İş sözleşmesinde belirtilen haklara sahiptir, ancak kadrolu memurlara kıyasla bazı haklardan yoksun olabilirler. İşçiler: 4857 sayılı İş Kanunu'na tabidirler ve haftalık çalışma süresi, fazla mesai ücretleri, iş güvenliği ve sendikal hakları belirli bir düzenlemeye tabidir. Tüm belediye çalışanlarının sahip olduğu bazı haklar: İş Güvencesi: İş Kanunu kapsamında, geçerli bir sebep olmadan işten çıkarılamazlar. Tazminat Hakları: İşe iade davası açma ve kıdem, ihbar, sendikal ve manevi tazminat talep etme hakları vardır. Sendikal Haklar: Sendikalara üye olma ve toplu iş sözleşmesi yapma hakları vardır. İşten çıkarma ve tazminat hakları konusunda detaylı bilgi almak için iş hukuku alanında uzman bir avukattan destek alınması önerilir.

    Belediyenin yetkileri ve görevleri nelerdir?

    Belediyelerin bazı yetki ve görevleri: Hizmetler: İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı; çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik; defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar; konut; kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor hizmetlerini yapmak veya yaptırmak. Yönetmelik çıkarma: Kanunların belediyeye verdiği yetki çerçevesinde yönetmelik çıkarmak ve belediye yasakları koymak. Ruhsat verme: Gerçek ve tüzel kişilerin faaliyetleri ile ilgili olarak kanunlarda belirtilen izin veya ruhsatı vermek. Vergi tahsili: Özel kanunlar gereğince belediyeye ait vergi, resim, harç, katkı ve katılma paylarının tarh, tahakkuk ve tahsilini yapmak. Toplu taşıma: Toplu taşıma yapmak, bu amaçla gerekli sistemleri kurmak, kurdurmak, işletmek ve işlettirmek. Taşınmaz işlemleri: Belediye sınırları içerisinde taşınmaz almak, kamulaştırmak, satmak, kiralamak veya kiraya vermek. Borç alma ve bağış kabul etme: Borç almak ve bağış kabul etmek.

    Belediyelerin yetkileri hangi kanunla sınırlandırılmıştır?

    Belediyelerin yetkileri, 5393 sayılı Belediye Kanunu ile sınırlandırılmıştır.