• Buradasın

    657 sayılı cetveller nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı kanuna tabi kurumlarda kullanılan cetveller şunlardır:
    • Kadro Cetvelleri 35. 33 ve 34. maddeler uyarınca hazırlanan kadro cetvellerinde, her kurum için gerekli kadroların sınıfı, derecesi, unvanı ve adedi gösterilir 35.
    • Aylık Gösterge Tablosu 3. Bu tablo, bütün sınıflar itibariyle her derece ve kademenin aylıklarının hesaplanmasına esas teşkil eder 3.
    • Ek Gösterge Cetvelleri 5. Bu cetvellerde, kurumların 1, 2, 3 ve 4. dereceli kadrolarına atananlara uygulanacak ek göstergeler yer alır 5.
    657 sayılı kanuna ilişkin cetvellere, mevzuat.gov.tr ve strateji.iyte.edu.tr gibi sitelerden ulaşılabilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    4924 ve 657 farkı nedir?

    4924 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Maaş ve Ek Ödemeler: 4924'e tabi personel, döner sermayeden yararlanır ancak nöbet parası alamazken, 657'ye tabi personel maaş, döner sermaye, nöbet parası, hasta nakil parası gibi tüm mali haklara sahiptir. Tayin Hakları: 4924'te eş, eğitim ve sağlık gibi mazeret tayinleri bulunmaz, sadece becayiş ve belirli durumlarda nakil hakkı vardır. Sosyal Güvence: 4924'e tabi personel Emekli Sandığı'na, 657'ye tabi personel ise SSK'ya bağlıdır. Kadro Geçişi: 4924'e tabi personel, belirli koşulları sağladığında 657'ye geçebilir. Bu bilgiler, genel hatları itibarıyla farklılıklarını özetlemektedir; detaylı bilgi için ilgili kanunların tam metinleri incelenmelidir.

    657 212 madde nedir?

    657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 212. maddesi, yiyecek yardımı ile ilgilidir. Bu maddeye göre, devlet memurlarının yiyecek yardımından faydalanma şartları ve bu yardımın uygulanma esasları, Maliye Bakanlığı ile Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı'nın birlikte hazırlayacakları bir yönetmelik ile belirlenir.

    657 74 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 74. maddesi, memurların bir kurumdan diğerine nakil işlemlerini düzenler. Bu maddeye göre, memurlar, kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle, bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan bir kadroya nakledilebilirler. Kazanılmış hak derecelerinin altındaki derecelere atanabilmek için, atanılacak kadro derecesi ile kazanılmış hak derecesi arasındaki farkın 3 dereceden fazla olmaması ve memurun isteği gereklidir.

    657 89 madde nedir?

    657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 89. maddesi, "ders görevi" ile ilgilidir. Bu maddeye göre: Her derecedeki eğitim ve öğretim kurumları ile üniversite ve askeri akademiler dahil, okul, kurs veya yaygın eğitim yapan kurumlarda ve benzeri kuruluşlarda: Öğretmen veya öğretim üyesi bulunmaması halinde, öğretmenlere, öğretim üyelerine veya diğer memurlara veyahut açıktan atanacaklara ücret ile ek ders görevi verilebilir. Ücretle okutulacak ders saatlerinin sayısı, ders görevi alacakların nitelikleri ve diğer hususlar, ilgili Bakanlığın teklifi ve Bakanlar Kurulunun kararı ile tespit olunur.

    657 71 maddesi nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 71. maddesi, memurların sınıf değiştirmeleri ve bu durumda uygulanacak kademe ilerlemesini düzenler. Maddeye göre, eski sınıfında, yeni sınıfına göre daha yüksek bir derece ve kademeden göreve başlayan ve sınıf değiştiren memurların, yeni görevlerindeki ilk ilerleme süreleri, eski sınıflarda kazandıkları derece ve kademelere tekabül eden süre kadar uzatılır. Bu madde, 657 sayılı kanuna tabi personel için geçerlidir; diğer kanunlara tabi personel için uygulanmaz.

    657 40 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 40. maddesi, genel olarak 18 yaşını tamamlayanların devlet memuru olabileceğini belirtir. Bu maddenin tam metnine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: mevzuat.gov.tr; kamusen.org.tr; lexpera.com.tr.

    399 ve 657 farkı nedir?

    399 ve 657 sayılı kanunlara tabi memurlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Mali durum: 399 sayılı KHK'ya tabi sözleşmeli personelin ücretleri, genellikle memurlardan daha yüksektir. Adaylık süresi: 399'a tabi kit kurumlarda adaylık süresi 6 aydan fazla olmaz ve ilk dönem 6 aylık sözleşme imzalanır. Askerlik durumu: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, askerlik süresince ücretsiz izinli sayılır ve askerlik görevinin bitmesinin ardından çalıştığı kuruma başvurabilir; kurumun da bu personeli yeniden işe başlatma yükümlülüğü vardır. Tayin hakkı: Hem kurum içi hem de diğer KİT'ler arasında tayin hakları vardır. Vekalet: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 86. maddesi kapsamında başka bir sözleşmeli personel pozisyonuna vekalet edemez. İstifa sonrası geri dönüş: İstifa eden memurun memurluğa geri dönme hakkı varken, sözleşmeli personelin göreve geri dönme hakkı yoktur. Muvafakat: 657 kadrolardan 399 KİT kurumlara geçiş, istifa edip 10-15 gün içinde yapılabilirken, 657 kadrolardan başka bir 657 kuruma geçiş için kurumun muvafakati gereklidir. Vergi kesintisi: Sözleşmeli personelin vergi kesintileri, bazı ücret unsurlarının vergiye tabi olmaması nedeniyle memurlara göre daha düşüktür.