• Buradasın

    657 92 2 maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 92. maddesinin 2. fıkrası şu şekildedir:
    "İki defadan fazla olmamak üzere memurluktan kendi istekleriyle çekilenlerden veya bu Kanun hükümlerine göre çekilmiş sayılanlardan tekrar memurluğa dönmek isteyenler, ayrıldıkları sınıfta boş kadro bulunmak ve bu sınıfın niteliklerini taşımak şartıyla ayrıldıkları tarihte almakta oldukları aylık derecesine eşit bir derecenin aynı kademesine veya 71 inci madde hükümlerine uyulmak suretiyle diğer bir sınıfta eşit derecedeki kadrolara atanabilirler" 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 ve 4857 arasındaki fark nedir?

    657 ve 4857 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: - 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, devlet memurlarının hak ve sorumluluklarını düzenler. - 4857 sayılı İş Kanunu ise işçi ve işveren ilişkilerini belirler ve özel sektör çalışanlarının çalışma koşullarını, haklarını ve sorumluluklarını detaylı bir şekilde düzenler. Diğer farklar ise şu şekildedir: - Çalışma süresi: 4857'de haftalık en çok çalışma saati 45, 657'de ise 40 saattir. - Yıllık izin: 657'de yıllık izin süresi, hizmet süresine göre 20-30 gün arasında değişirken, 4857'de beş yıla kadar kıdemi olanlar için 14 iş günü, beş ila on beş yıl arasında 20 iş günü ve on beş yıldan sonra 26 iş günüdür. - Ücretsiz izin: 4857'de ücretsiz izin şartları net olarak belirtilmemişken, 657'de ücretsiz izin hakkı daha geniş ve çeşitlidir.

    657 sayılı kanunun 92 maddesi ne zaman değişti?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 92. maddesi, 12 Mayıs 1982 tarihinde yapılan değişiklikle 2670 sayılı kanun ile değiştirilmiştir.

    399 ve 657 farkı nedir?

    399 ve 657 sayılı kanunlara tabi olan personelin farkları şunlardır: 1. İstihdam Şekli: 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye (KHK) tabi personel, kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarında sözleşmeli statüde çalışırken, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa (DMK) tabi personel genel memur kadrolarında istihdam edilir. 2. Ücret ve Sosyal İmkanlar: 399 sayılı KHK'ya tabi personelin ücretleri genellikle daha yüksektir ve sosyal imkanları daha iyidir. 3. Nakil Durumu: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, başka bir KİT'e geçebilirken, 657 sayılı DMK'ya tabi personel diğer kamu kurumlarındaki memur kadrolarına nakil isteyebilir. 4. Atama ve Görevde Yükselme: 657 sayılı DMK'ya tabi personelin atama ve görevde yükselmeleri, ilgili yönetmelik hükümlerine göre yapılırken, 399 sayılı KHK'ya tabi personel için bu süreçler yönetim kurulu kararıyla gerçekleştirilir.

    4924 ve 657 farkı nedir?

    4924 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 1. İstihdam Türü: 4924 sayılı kanun, eleman temininde güçlük çekilen yerlerde sözleşmeli sağlık personelinin çalıştırılmasını düzenlerken, 657 sayılı kanun genel olarak devlet memurlarının istihdamını kapsar. 2. Atama ve Yerleştirme: 4924 sayılı kanuna göre sözleşmeli personel atamaları, merkezi yerleştirme veya kura ile yapılırken, 657 sayılı kanuna göre atamalar genellikle sınav sonucuna göre gerçekleştirilir. 3. Sosyal Güvenlik ve Haklar: 4924 sayılı kanuna tabi personel, belirli sosyal güvenlik haklarından yararlanır ve aylıkları, pozisyon unvanına, hizmet süresine ve görev yerinin özelliklerine göre belirlenir.

    657'nin 94 ve 92 maddeleri nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 94. ve 92. maddeleri şu şekildedir: Madde 94: Devlet memuru, bağlı olduğu kuruma yazılı olarak müracaat etmek suretiyle memurluktan çekilme isteğinde bulunabilir. Madde 92: T.C. Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre emekli olanlardan (5434 sayılı Kanunun 104. maddesine göre emeklilikle ilgili görevlere yeniden atanamayacaklar hariç) sınıfında yazılı nitelikleri taşımakta bulunanlar, kanunun 92. maddesi hükümlerine göre kurumlarda boş kadro bulunmak şartıyla yeniden memurluğa atanabilirler.

    657 92 maddesine göre alım yapan kurumlar nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 92. maddesine göre alım yapan kurumlar, diğer kamu kurum ve kuruluşlarıdır. Bu maddeye göre, memurluktan kendi isteğiyle çekilmiş olanlar, belirli şartları taşımak kaydıyla bu kurumlara yeniden atanabilirler.