6502 tüketici hakları nelerdir?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketicilerin sahip olduğu bazı temel haklar şunlardır: 1. Ayıplı Mal ve Hizmetler: Tüketiciler, ayıplı mal veya hizmet aldıklarında bedel iadesi, malın yenisiyle değiştirilmesi, tamir veya fiyat indirimi talep edebilirler. 2. Cayma Hakkı: Mesafeli satışlarda (internet, telefon yoluyla yapılan alışverişlerde) 14 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkı vardır. 3. Garanti ve Satış Sonrası Hizmetler: Dayanıklı tüketim mallarında 2 yıl garanti süresi zorunludur ve tüketiciler ücretsiz tamir hakkı gibi haklara sahiptir. 4. Yanıltıcı Reklamlar ve Haksız Sözleşmeler: Tüketiciyi yanlış yönlendiren reklamlar ve tek taraflı, adil olmayan sözleşme hükümleri yasaktır. 5. Ekonomik Çıkarların Korunması: Tüketicilere, ürün ve hizmet kıyaslaması yapabilecek kadar uygun fiyatlarla mal ve hizmet sunulması gerekir. Ayrıca, tüketiciler yaşadıkları uyuşmazlıkları çözmek için Tüketici Hakem Heyetleri'ne başvurabilirler.
6502 tüketici hakları nelerdir?