• Buradasın

    Cayma hakkı hangi şartlarda kullanılamaz?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Cayma hakkı, bazı özel durumlarda kullanılamaz. Bu durumlar şunlardır:
    1. Kişisel ve hijyenik ürünler: İç çamaşırı, makyaj ürünleri, kulaklık gibi sağlık ve hijyen açısından iade edilemeyen ürünler 14.
    2. Çabuk bozulabilecek ürünler: Son kullanma tarihi geçebilecek gıdalar ve benzeri ürünler 13.
    3. Özel sipariş ürünleri: Tüketicinin isteğine göre üretilen veya kişiselleştirilen ürünler 34.
    4. Yazılım ve dijital içerikler: Lisans kodu açılmışsa veya yazılım kurulmuşsa cayma hakkı kullanılamaz 14.
    5. Otel rezervasyonları ve belirli tarihe bağlı hizmetler: Konser bileti gibi belirli bir tarihe bağlı hizmetler 14.
    Ayrıca, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'ne göre, 1 Ekim 2022 tarihinden itibaren cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarların da cayma hakkı kapsamında olmadığı belirtilmiştir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hangi durumlarda tüketici cayma hakkı kullanabilir?

    Tüketici, aşağıdaki durumlarda cayma hakkını kullanabilir: 1. Mesafeli sözleşmelerde: Tüketici, malın tesliminden veya hizmet sözleşmelerinde sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilir. 2. Taksitle satış sözleşmelerinde: Tüketici, malın tesliminden itibaren 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. 3. İş yeri dışında kurulan sözleşmelerde: Tüketici, sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının istisnaları ise şunlardır: - Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek mallar. - Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar. - Ambalajı açıldıktan sonra iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler. - Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallar.

    Kişiye özel üretilen ürünlerde cayma hakkı var mı?

    Kişiye özel üretilen ürünlerde cayma hakkı bulunmamaktadır. Ancak, bu tür ürünlerin tüketicinin isteklerine göre hazırlanmamış olması veya ayıplı çıkması durumunda iade mümkündür.

    Cayma hakkı ile iade aynı şey mi?

    Evet, cayma hakkı ile iade aynı şeyi ifade eder. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre cayma hakkı, tüketicinin, bir mal veya hizmet satın aldıktan sonra belirli bir süre içinde, herhangi bir sebep göstermeksizin sözleşmeden dönme hakkını ifade eder.

    Cayma hakkı 30 günden fazla olursa ne olur?

    Cayma hakkı süresi 30 günden fazla olursa, tüketici anapara ve kredinin kullanıldığı tarihten itibaren işleyen faizi en geç 30 gün içinde bankaya geri ödemek zorundadır.

    2 yıl taahhüt cayma hakkı var mı?

    Evet, 2 yıl taahhütlü aboneliklerde cayma hakkı vardır. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan abonelik sözleşmelerinde tüketici, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman sözleşmeyi feshedebilir.

    6502 Sayılı Kanun'a göre cayma hakkı nedir?

    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre cayma hakkı, tüketicilerin, mesafeli sözleşmelerde, yani online alışveriş gibi uzaktan yapılan alışverişlerde, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve cezai şart ödemeden ürünü iade etme hakkıdır. Bu hak, ürünün tüketiciye teslim edildiği günden itibaren başlar.

    Mesafelı satış sözleşmesinde cayma hakkı nasıl kullanılır?

    Mesafeli satış sözleşmesinde cayma hakkı, tüketicinin ürünü teslim almasından sonra 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden kullanabileceği bir haktır. Cayma hakkının kullanımı için: 1. Yazılı bildirim: Cayma hakkı, satıcı veya sağlayıcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı (e-posta, internet vb.) ile bildirilmelidir. 2. İade süresi: Tüketici, cayma hakkını kullandıktan sonra 10 gün içinde malı satıcıya geri göndermek zorundadır. 3. Ücret iadesi: Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren 14 gün içinde tüm ödemeleri tüketiciye iade etmelidir. Eğer satıcı, cayma hakkı konusunda tüketiciyi gerektiği şekilde bilgilendirmezse, tüketici cayma hakkını kullanmak için 14 günlük süreye bağlı değildir ve bu hakkını 1 yıl içinde kullanabilir.