• Buradasın

    18 madde ile işten çıkarılan işçi ne yapmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4857 sayılı İş Kanunu'nun 18. maddesi uyarınca işten çıkarılan bir işçi, aşağıdaki adımları izlemelidir:
    1. Fesih bildiriminin yazılı olarak alınması 23. İşverenin, fesih sebebini açıkça belirten bir bildirim yapması gereklidir 23.
    2. Savunma hakkının kullanılması 12. İşçi, fesihten önce savunmasını vermelidir; aksi takdirde yapılan fesih geçersiz sayılabilir 12.
    3. Arabuluculuk başvurusu 4. İşçi, fesih bildiriminin tebliğinden itibaren bir ay içinde arabulucuya başvurmalıdır 4.
    4. İş mahkemesine başvuru 24. Arabuluculuk süreci olumsuz sonuçlanırsa, işçi iş mahkemesine başvurarak işe iade ve tazminat talep edebilir 24.
    İşten çıkarılan işçi, kıdem ve ihbar tazminatı gibi haklarını da talep edebilir 35.
    İş hukuku süreçleri karmaşık olabileceğinden, bir avukattan profesyonel hukuki danışmanlık alınması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İşten çıkarma sebepleri 18 ve 25 madde nedir?

    İşten çıkarma sebepleri 18 ve 25. maddeler 4857 sayılı İş Kanunu'nda düzenlenmiştir. 18. maddeye göre işten çıkarma sebepleri: 1. İşçinin yeterliliği veya davranışları. 2. İşletmenin, işyerinin veya işin gerekleri. 25. maddeye göre derhal işten çıkarma sebepleri: 1. Sağlık sebepleri. 2. Ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller. 3. Zorlayıcı sebepler.

    16 kodla işten çıkarılan işçi işsizlik maaşı alabilir mi?

    16 numaralı kodla işten çıkarılan işçi, işsizlik maaşı alamaz. 16 numaralı kod, "Sözleşme sona ermeden sigortalının aynı işverene ait diğer işyerine nakli"ni ifade eder. İşsizlik maaşı alabilmek için, işten ayrılma nedeninin 4, 15, 17 veya 18 numaralı kodlardan biri olması gerekmektedir. İşten çıkış kodlarının doğru belirlenmesi, hem işveren hem de işçi açısından önemlidir.

    14 maddeden işten çıkarılan işçi tazminat alabilir mi?

    1475 sayılı İş Kanunu'nun 14. maddesi uyarınca, 14 maddeden işten çıkarılan bir işçinin tazminat alabilmesi için belirli koşulların sağlanması gerekmektedir. Bu koşullar şunlardır: En az bir yıllık kıdem. Haklı fesih. Belirli durumlar. Bu koşulların sağlanması durumunda, işçi kıdem tazminatına hak kazanır.

    1 yıldan fazla ceza alan işçi tazminatsız işten çıkarılabilir mi?

    Evet, 1 yıldan fazla ceza alan işçi tazminatsız işten çıkarılabilir. İş Kanunu'nun 25. maddesinde belirtilen haklı fesih nedenlerinden biri, işçinin işyerinde 7 günden fazla hapisle cezalandırılan ve cezası ertelenmeyen bir suç işlemesidir. Önemli noktalar: Fesih bildirimi yazılı yapılmalı ve fesih nedeni açıkça belirtilmelidir. İşveren, haklı fesih nedenini öğrendiği tarihten itibaren 6 iş günü ve her hâlde fiilin gerçekleşmesinden itibaren bir yıl içinde karşı tarafa bildirmelidir. Not: Bu tür durumlarda işçi, işe iade davası veya tazminat davası açabilir.

    İşten çıkarılan işçi ihbar süresini çalışmak zorunda mı?

    Evet, işten çıkarılan işçi ihbar süresi boyunca çalışmak zorundadır.

    1 yıl dolmadan işten çıkarılan işçi tazminat alabilir mi?

    Genel olarak, 1 yıl dolmadan işten çıkarılan işçi tazminat alamaz. Kıdem tazminatına hak kazanabilmek için işçinin aynı işyerinde en az 1 yıl çalışmış olması gerekir. Ancak, bazı istisnai durumlarda bu kuralın dışında değerlendirme yapılabilir: İşçinin sağlık sebepleri nedeniyle işten ayrılması; İş yerinin kapanması veya işin sona ermesi gibi zorunlu sebepler; İşverenin haksız feshi; İşçinin askerlik hizmeti nedeniyle işten ayrılması. İşten çıkarılma sebebi bu istisnai durumlardan biri ise, işçi tazminat talep edebilir. Hakların doğru bir şekilde değerlendirilebilmesi için iş kanunu ve ilgili mevzuatın detaylı bir şekilde incelenmesi veya profesyonel hukuki yardım alınması önerilir.

    İşten çıkarma yasağı 18. madde kapsamında mı?

    İşten çıkarma yasağı, İş Kanunu'nun 18. maddesi kapsamında değildir. İş Kanunu'nun 18. maddesi, işverenin belirli koşullar altında işçisini işten çıkarabilmesi için geçerli sebepleri düzenler. İşten çıkarma yasağı ise genellikle ekonomik kriz, salgın gibi olağanüstü durumlarda geçici olarak uygulanan bir tedbirdir ve yasal düzenlemelerle belirlenir.