Buradasın
Marka bağlılığı ve tüketici davranışları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Marka bağlılığı ve tüketici davranışları birbiriyle ilişkili ancak farklı kavramlardır:
- Marka Bağlılığı: Tüketicilerin belirli bir markaya duydukları güven, sadakat ve duygusal bağdır 25. Bu, markanın kalitesine, güvenilirliğine ve tüketicilerin marka ile olan olumlu deneyimlerine dayanır 3. Örnekler arasında Apple, Nike ve Starbucks gibi markalar yer alır 2.
- Tüketici Davranışları: Tüketicilerin ürün ve hizmetleri satın alma, kullanma veya satın almama kararlarını etkileyen psikolojik ve çevresel faktörlerin bütünüdür 34. Bu davranışlar, fiyat, ürün özellikleri, tüketicinin ahlaki ve etik değerleri gibi faktörlerden etkilenir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: