Buradasın
Marka yayma stratejisini etkileyen faktörler nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Marka yayma stratejisini etkileyen faktörler şunlardır:
- Ana markanın algılanan kalitesi 12. Yüksek kaliteli algılanan markalar, marka yayma stratejisi için avantaj sağlar 1.
- Ana marka ile yayma marka arasındaki algılanan uyum 12. Tüketiciler, markanın orijinal ürün kategorisine aşinalık gösterdiklerinde, yeni ürünü daha olumlu değerlendirirler 1.
- Tüketicilerin yenilikçiliği 2. Yenilikçi tüketiciler, marka yayma stratejisine daha olumlu yaklaşabilir 2.
- Algılanan risk 2. Tüketicilerin yeni ürüne yönelik belirsizliklerini azaltmak, başarı şansını artırır 2.
- Tüketicilerin bilgi düzeyi 2. Marka bilinirliği, yayma markanın başarı şansını etkiler 2.
- Ürün aşinalığı 3. Tüketicilerin mevcut ürüne aşinalığı, yeni ürüne yönelik algılarını etkiler 3.
Ayrıca, işletme ile ilgili faktörler (büyüklük, itibar, uzmanlık, güvenilirlik, yapı, finansal kaynaklar) ve pazar ile ilgili faktörler (pazarlama planı, pazara girme zamanı) de marka yayma stratejisini etkileyebilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: