Buradasın
Tüketici satın alma karar süreci nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
- Sorun Tanıma: Tüketicinin bir hizmet veya ürüne olan ihtiyacı fark etmesi 13.
- Bilgi Arama: Tüketici, ihtiyacını gidermek için bilgi toplar; bu, iç ve dış kaynaklara başvurmayı içerir 13.
- Alternatiflerin Değerlendirilmesi: Toplanan bilgilerle tüketici, ürünleri fiyat, kalite, özellikler ve marka itibarı gibi kriterlere göre karşılaştırır ve en uygun seçimi yapar 12.
- Satın Alma Kararı: Tüketici, bütçesinden, algılanan değerden ve marka sadakatinden etkilenerek satın alma yapar 2.
- Satın Alma Sonrası Değerlendirme: Tüketici, ürünün performansını değerlendirerek memnuniyet düzeyini, marka algısını ve potansiyel tekrar satın almayı veya marka savunuculuğunu etkiler 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: