Buradasın
Tüketici davranışları ölçeği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tüketici davranışları ölçeği, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını, tercihlerini ve karar verme süreçlerini anlamak için kullanılan bir ölçüm aracıdır 4. Bu ölçekler, demografik özellikler, psikografik veriler, alım desenleri, marka sadakati ve müşteri memnuniyeti gibi çeşitli göstergeleri değerlendirir 4.
Bazı tüketici davranışları ölçekleri:
- Tüketici Satın Alma Davranışı Ölçeği 3. Çetinkaya (2019) tarafından geliştirilen bu ölçek, etkileşim, marka aidiyeti, satın alma davranışı, beğenilirlik ve paylaşma alt boyutlarından oluşur ve 30 maddeden meydana gelir 3.
- Tüketici Satın Alma Davranışı Ölçeği (TSADÖ) 3. Uygurtürk ve Kara (2023) tarafından geliştirilen bu ölçek, mükemmeliyetçilik/yüksek kalite odaklılık, marka odaklılık, moda odaklılık, fiyat odaklılık, düşünmeden alışveriş/dikkatsizlik, alışkanlık/marka bağlılığı, bilgi karmaşası yaşama, sosyo-kültürel faktörler ve alışveriş türü boyutlarından oluşur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: