Buradasın
Satış temsilcisi performansı nasıl ölçülür?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satış temsilcisi performansını ölçmek için aşağıdaki KPI'lar kullanılabilir:
- İlk Çağrıda Çözüm Oranı (FCR): Müşteri sorunlarının ne kadarının tek bir çağrıda çözüldüğünü ölçer 1.
- İlk Yanıt Süresi (FRT): Müşteri temsilcisine ulaşıldıktan sonra sorunlara yanıt alma süresini ölçer 12.
- Ortalama İşlem Süresi (AHT): Bir müşteri temsilcisinin her bir müşteri ile etkileşimde geçirdiği ortalama süreyi ölçer 12.
- Müşteri Memnuniyeti Puanı (CSAT): Müşterilerin hizmetten ne kadar memnun kaldığını ölçer 1.
- Kullanım Oranı: Temsilcilerin ne kadar sık olarak sahneye çıktığını, yani toplam çalışma zamanlarının ne kadarını aktif olarak çağrı yanıtlama gibi işlerle geçirdiklerini gösterir 12.
Ayrıca, satış performans raporları aracılığıyla satış verileri, karşılaştırmalı analizler ve müşteri geri bildirimleri de performans ölçümünde kullanılabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: