Buradasın
Müşteri memnuniyeti nasıl ölçülür?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri memnuniyeti çeşitli yöntemlerle ölçülür:
- Genel Memnuniyet Ölçütü: Müşterilere "Genel olarak, ürün veya hizmetten ne kadar memnunsunuz?" gibi sorular sorularak genel memnuniyet puanı alınır 13.
- Sadakat Ölçümü: Müşterilerin ürünü veya hizmeti yeniden satın alma olasılığı ve bir arkadaşına tavsiye etme isteği gibi sorularla sadakat düzeyi ölçülür 13.
- Bir Dizi Nitelik Memnuniyeti: Ürün özellikleri veya faydaları bağlamında müşteri memnuniyeti, her bir özellik için yapılan ölçümlerle değerlendirilir 1.
- Tekrar Satın Alma Niyeti: Müşterilere "Önümüzdeki 30 gün içinde tekrar ziyaret etmeyi düşünüyor musunuz?" gibi sorularla gelecekteki davranışları tahmin edilir 1.
- Çevrimiçi Anketler: Net Promoter Score (NPS) ve Customer Satisfaction (CSAT) gibi anketler kullanılarak doğrudan geri bildirim toplanır 23.
- Müşteri Terk Oranlarının Analizi: Belirli bir dönemde kaybedilen müşteri yüzdesi analiz edilerek memnuniyet düzeyi değerlendirilir 23.
Bu yöntemler, müşteri memnuniyetini daha doğru ve kapsamlı bir şekilde ölçmek için birlikte kullanılabilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: