Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
RFM analizi, müşterilerin satın alma alışkanlıklarını ölçerek onları segmentlere ayırmak için kullanılan bir istatistiksel analiz yöntemidir 14.
Açılımı şu şekildedir:
- Recency (Yenilik) 135. Müşterinin en son satın alım yaptığı tarihten bu yana geçen süre 15.
- Frequency (Sıklık) 135. Müşterinin yaptığı toplam alışveriş sayısı 5.
- Monetary (Parasal Değer) 135. Müşterinin satın alma işlemlerine harcadığı toplam tutar 5.
Bu analiz, her bir müşteriyi bu üç kategoride sayısal olarak sıralar ve bu sıralamaya göre özel pazarlama stratejileri geliştirilebilir 14. Örneğin, "Şampiyonlar" (Champions) sık alışveriş yapan ve yüksek harcama yapan müşterilerdir; bu müşteriler ödüllendirilebilir 13. "Risk Altındaki Müşteriler" (At Risk) ise uzun süredir alışveriş yapmayan ancak geçmişte sık alışveriş yapmış müşterilerdir; bu müşterilere kişiselleştirilmiş teklifler sunulabilir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: