Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
RFM segmentleri, müşteri segmentasyonunda kullanılan bir model olan RFM analizine göre belirlenir ve üç ana kritere dayanır: Recency (Yenilik), Frequency (Sıklık) ve Monetary (Parasal Değer) 12.
RFM segmentleri şu şekilde sınıflandırılabilir:
- En Sadık Müşteriler: Yüksek miktarda harcama yapan ve sık sık alışveriş yapanlar 1.
- Sadakat Potansiyeli Olan Müşteriler: Alışveriş sıklığı düşük olsa da yüksek harcama yapanlar 1.
- Geri Kazanılması Gereken Müşteriler: Geçmişte yüksek harcama yaptığı halde uzun süredir alışveriş yapmayanlar 1.
Ayrıca, diğer segmentler arasında yeni müşteriler, uyuşmuş müşteriler ve balinalar (tüm faktörlerde yüksek değerlere sahip en büyük müşteriler) gibi gruplar da yer alabilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: