Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
RFM skorlama yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Müşteri verilerinin toplanması 5. E-ticaret alt yapısı, CRM sistemi veya Google Analytics gibi kaynaklardan müşteri davranışları hakkında veri toplanır 5.
- Recency (yenilik) değerinin hesaplanması 15. Her müşterinin en son alışveriş yaptığı tarih ile bugünün tarihi arasındaki süre bulunur 5. Bu süre gün, hafta veya ay cinsinden ölçülebilir 5.
- Frequency (sıklık) değerinin hesaplanması 15. Belirli bir zaman periyodu içinde gerçekleştirilen alışveriş sayısı baz alınarak hesaplanır 5.
- Monetary (tutar) değerinin hesaplanması 15. Aynı zaman periyodunda yapılan toplam harcama miktarı belirlenir 5.
- Ham verilerin skorlamaya hazırlanması 5. Elde edilen veriler, analizi doğrudan kullanmak için yeterli olmayabilir 5. Her bir bileşen için en düşük değerden en yüksek değere doğru bir sıralama yapılıp, bu dağılıma göre skorlama (örneğin 1’den 5’e kadar) uygulanır 5.
- RFM skorunun oluşturulması 2. Recency, frequency ve monetary skorları yan yana getirilerek her müşteri için RFM skoru elde edilir 2.
- Müşteri segmentasyonu 5. Genellikle “Sadık Müşteriler”, “Yüksek Potansiyelli Müşteriler”, “Kaybedilme Riski Olan Müşteriler” ve “Yeni Gelen Müşteriler” gibi gruplar tanımlanır 5.
RFM analizi, her işletmenin kendine özgü yöntem ve segmentasyon kriterlerine göre uygulanabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: