Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
RFM analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Veri Setini Tanıyalım: Analiz yapılacak veri seti belirlenir ve ilk gözlemler yapılır 14.
- Veri Hazırlama: Müşterilerin alışveriş sayısı, tutarı ve son alışverişten itibaren geçen süre gibi metrikler hesaplanır 124.
- RFM Metriklerinin Hesaplanması: Recency (Yenilik), Frequency (Sıklık) ve Monetary (Parasal Değer) metrikleri hesaplanır 134.
- RFM Skorlarının Hesaplanması: Metrikler, genellikle 1'den 5'e kadar olan bir ölçekte puanlanır; yüksek puan daha iyi bir performansı ifade eder 134.
- Segmentlerin Oluşturulması ve Analiz Edilmesi: Müşteriler, RFM skorlarına göre segmentlere ayrılır ve bu segmentler analiz edilir 14.
- Yorumlama ve Aksiyon Alma: Elde edilen veriler yorumlanarak, her segment için özel pazarlama stratejileri geliştirilir 125.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: