Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama miyopluğu, işletmelerin sadece kısa vadeli hedeflere odaklanarak uzun vadeli fırsatları göz ardı etmeleri ve sektörün geleceğini öngörememe durumudur 12.
Bu durum, aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabilir:
- Kötü hedef belirleme: Şirketin net bir uzun vadeli vizyonu olmadığında 1.
- Kibir: Ürün veya hizmet üstünlüğüne aşırı güvenme 14.
- Anlık önyargı: Güncel kaygılar, işletme sahiplerinin uzun vadeli hedeflerden sapmasına yol açma 1.
- Paydaş baskısı: Yatırımcıların anlık getiriler beklemesi 1.
- Değişim korkusu: Risklerden kaçınmak, değişimlere ve sektör trendlerine ayak uyduramama sonucunu doğurma 1.
Pazarlama miyopluğu, müşteri bağlılığını kaybetme ve sektördeki yeniliklere uyum sağlayamama gibi uzun vadeli zararlar doğurabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: