Buradasın
Pazarlama teorileri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama teorilerinden bazıları şunlardır:
- Rasyonel Seçim Teorisi 1. Fayda fonksiyonu, faydanın sayısal olarak ölçümü ve farklı disiplinlerin (ekonomi, psikoloji gibi) etkisini içerir 1.
- Yeniliklerin Yayılması Teorisi 15. Yeni ürünlerin benimsenmesi, benimsenme hızı ve bu süreci etkileyen faktörler (göreceli avantaj, uyumluluk, karmaşıklık, denenebilirlik, gözlemlenebilirlik) ele alınır 15.
- Teknoloji Kabul Modeli 1. Enformasyon sistemlerinin kullanımı, algılanan yarar ve algılanan kullanım kolaylığı gibi değişkenleri içerir 1.
- Gerekçeli Eylem Teorisi 15.
- SWOT Analizi 13. İşletmenin güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditlerin tespit edilmesini sağlar 13.
- 4P Pazarlama Kuralı (Pazarlama Karması) 4. Product (ürün), place (yer), price (fiyat) ve promotion (promosyon) unsurlarından oluşur 4.
Pazarlama teorileri, pazarlama dünyasında kullanılan 24 kuramı inceleyen ve güncel bilgiler sunan "Pazarlama Teorileri" adlı kitapta kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: