Buradasın
Pazarlama yönetimi gözden geçirmenin amacı nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama yönetimi gözden geçirmenin amacı, pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirmek ve gerekli iyileştirmeleri yapmaktır 35.
Bu süreçte aşağıdaki hedefler de gözetilir:
- Pazarlama amaçlarının ve performansının gözden geçirilmesi 1. Pazarlama departmanının amaç ve hedeflerinin, örgütün genel amaç ve misyonu ile tutarlı olup olmadığının kontrol edilmesi 1.
- Mevcut ve gelecekteki kaynakların değerlendirilmesi 1. İnsan kaynakları, finansman ve ilişkiler gibi kaynakların bol ya da kıt olup olmadığının ve pazarlama fonksiyonunu nasıl etkileyeceğinin incelenmesi 1.
- Rekabet ortamının analizi 14. Rakiplerin güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenerek, müşterilere daha iyi hizmet sunma yollarının araştırılması 3.
- Stratejik kararların alınması 5. Kalite hedeflerine ulaşmak, süreçlerin verimliliğini artırmak ve ISO 9001 gerekliliklerine tam uyum sağlamak için stratejik kararların alınması 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: