Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
4P ve 7P pazarlama, işletmelerin ürün veya hizmetlerini pazarda başarılı kılmak için kullandıkları stratejik unsurlardır 13.
4P pazarlama (klasik pazarlama karması), dört ana unsurdan oluşur:
- Ürün (Product): Müşteriye sunulan somut veya soyut faydalar 14.
- Fiyat (Price): Ürünün değerini yansıtan ve rekabet koşullarını göz önünde bulunduran fiyatlandırma stratejileri 14.
- Yer (Place): Ürünün doğru kanallarla müşteriye ulaştırılması 14.
- Promosyon (Promotion): Ürünü tanıtmak ve hedef kitlenin dikkatini çekmek için yapılan tüm iletişim faaliyetleri 14.
7P pazarlama ise 4P'ye üç yeni unsurun eklenmesiyle oluşmuştur:
5. İnsanlar (People): Hizmeti sunan personel veya müşteriyle doğrudan etkileşimde bulunan bireyler 14.
6. Süreç (Process): Hizmetin sunum biçimi, hızı ve müşteri deneyimi 14.
7. Fiziksel Kanıt (Physical Evidence): Mekân düzeni, broşürler veya dijital ortamda sunulan bilgiler gibi hizmetin görünür yönleri 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: