Buradasın
Pazarlama körlüğü nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama körlüğü, tüketicilerin sürekli maruz kaldıkları reklam, tanıtım ve içerik bombardımanı sonucu bu mesajlara karşı duyarsız hale gelmeleri durumudur 2.
Pazarlama körlüğünün bazı nedenleri:
- Aşırı tekrarlanan mesajlar 2. Aynı mesajın içerik ve biçim bakımından değişmeden sunulması, tüketicide sıkılma ve kayıtsızlık duygusu oluşturur 2.
- Görsel aşırılıklar 2. Parlak, hareketli veya karmaşık tasarımlar, kullanıcının dikkatini çekmek yerine kaçırır 2.
- Yanlış hedefleme 2. Genel hedeflemeler, reklamların ilgisiz kitlelerle buluşmasına neden olur 2.
Pazarlama körlüğünün bazı sonuçları:
- Yatırım geri dönüşünün düşmesi 2. Görülmeyen reklamlar, dijital reklam bütçelerinin boşa harcanmasına neden olur 2.
- Marka sadakatinin zayıflaması 2. Marka ile tüketici arasındaki bağ zayıflar ve tüketici, daha görünür rakiplere yönelir 2.
- Rekabet avantajını kaybetmek 2. Fark edilmeyen markalar, fark edilen rakiplerinin gerisinde kalır 2.
- Tüketici güveni kaybı 2. Gerçek bir çözüm sunmayan markalar, kullanıcıların güvenini yitirir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: