Buradasın
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama İlkeleri dört ana bileşenden oluşur: Ürün (Product), Fiyat (Price), Tutundurma (Promotion) ve Yer (Place) 13. Bu ilkeler, işletmelerin müşteri ihtiyaçlarını karşılamak, rekabet avantajı sağlamak ve sürdürülebilir büyüme elde etmek için dikkate alması gereken temel faktörlerdir 1.
Pazarlama Yönetimi ise, bir işletmenin müşterilerinin gereksinimlerini karşılamak için tüm pazarlama süreçlerini ve faaliyetlerini düzenleyen ve kontrol eden süreçtir 2. Bu süreç şunları içerir:
- Hedef Kitle Belirleme: Ürün veya hizmetlerin kimlere yönelik olduğunu belirlemek 4.
- Pazar Araştırması: Pazarın ve müşteri ihtiyaçlarının anlaşılması, rekabetin analizi 4.
- Strateji Geliştirme: Pazarlama hedeflerine ulaşmak için izlenecek stratejilerin belirlenmesi 4.
- Uygulama ve Değerlendirme: Belirlenen stratejilerin gerçek dünyada uygulanması ve performansının ölçülmesi 4.
Başarılı bir pazarlama yönetimi, müşteri odaklı yaklaşımlar benimsemek ve sektördeki gelişmeleri takip etmek gerektirir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: