Buradasın
Pazarlama 4.0 nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama 4.0, dijital dönüşümün ve yeni nesil tüketici davranışlarının etkisiyle ortaya çıkan, geleneksel pazarlamadan farklı yenilikçi bir anlayıştır 12.
Temel özellikleri:
- Dijital odaklılık: Sosyal medya, mobil uygulamalar, web siteleri gibi dijital kanallar üzerinden müşterilere ulaşma ve etkileşim kurma 13.
- Müşteri deneyiminin önemi: Kişiselleştirilmiş içerik ve iki yönlü iletişim ile müşterilerin marka ile olan temas noktalarında pozitif deneyimler yaşamalarını sağlama 12.
- Veri analitiği ve pazarlama otomasyonu: Müşteri verilerini analiz ederek pazarlama stratejilerini optimize etme 12.
- Sosyal sorumluluk: Firmaların toplumsal faydaya da odaklanması ve sosyal sorumluluk projelerine katılım 13.
Bu yaklaşım, teknolojik gelişmeler sayesinde ürünlerin ve hizmetlerin daha bilinçli ve bağlantılı tüketicilere sunulmasını sağlar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: