Buradasın
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti kavramları birbiriyle ilişkili olsa da farklı anlamlar taşır:
- Müşteri Memnuniyeti: Bir müşterinin aldığı ürün veya hizmetten beklediği değer ile gerçekte elde ettiği fayda arasındaki farkın olumlu olması durumudur 2. Memnuniyet, müşterinin tekrar alışveriş yapması ve olumlu geri bildirimlerde bulunması ile kendini gösterir 24.
- Müşteri Sadakati: Müşterinin, aldığı hizmetten memnun kaldıktan sonra aynı işletmeyi tekrar ziyaret etmesi ve çevresine tavsiye etmesidir 23. Sadık müşteriler, fiyat hassasiyetleri daha düşük olan ve rakiplerin cazip tekliflerine daha az ilgi gösteren müşterilerdir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: