Buradasın
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir:
- Müşteri memnuniyeti, bir müşterinin bir ürün veya hizmetten beklediği değer ile aldığı hizmet arasındaki farkın olumlu yönde olması olarak tanımlanabilir 2. Memnun müşteriler, genellikle tekrar satın alma ve olumlu deneyimlerini çevrelerine aktarma eğilimindedir 2.
- Müşteri sadakati ise, müşterilerin bir firmada sahip olduğu genel deneyimin nihai sonuçları olarak ifade edilir 3. Sadık müşteriler, sadece geri gelmezler, aynı zamanda işletmeyi tavsiye ederler ve başkalarının da alışveriş yapmasını sağlarlar 3.
Dolayısıyla, müşteri memnuniyeti müşteri sadakatinin oluşturulmasında kritik bir faktördür 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: