Buradasın
Müşteri memnuniyeti için hangi ölçek kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri memnuniyetini ölçmek için kullanılan bazı ölçekler:
- CSAT (Customer Satisfaction Score) 12. Ürün ve hizmetlerin beklentileri ne kadar karşıladığını gösteren bir ölçektir 2. Genellikle 1'den 5'e veya 1'den 10'a kadar olan bir derecelendirme ölçeği ile ölçülür 2.
- NPS (Net Promoter Score) 1. Müşterilerin bir şirketi tavsiye etme olasılığını ölçen bir sadakat metriğidir 1.
- CES (Customer Effort Score) 1. Müşterilerin bir markayla yaşadıkları deneyimde istediklerini elde etmek için harcadıkları eforu ölçmek için kullanılır 1.
- Likert Ölçeği 35. Memnuniyet anketlerinde kullanılan, 5'li veya 7'li seçeneklerle uygulanan bir ölçektir 35.
Ölçek seçimi, araştırmanın türüne ve odağına bağlı olarak yapılır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: