Buradasın
Maaş mutemetliği görevi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Maaş mutemetliği görevi, bir kurumda çalışanların maaş, ek ödeme, tazminat ve kesinti gibi finansal işlemlerini yönetmeyi içerir 1. Bu görev şu şekilde yapılır:
- Maaş Hesaplamaları: Personelin maaşlarına kademe ve kıdem terfilerini yansıtmak 4.
- Özel Kesintiler: Lojman kira kesintileri gibi özel kesintileri hesaplamak ve uygulamak 14.
- Bordro Hazırlama: Maaş bordrolarını hazırlamak ve banka işlemlerini yürütmek 14.
- Mali İşlemler: Emekli keseneklerini internet ortamında işlemek, mali evrakların hazırlanması ve kontrolü 14.
- Bütçe Takibi: Bütçenin takibi ve gerekli durumlarda revize veya aktarma işlemlerinin yapılması 14.
- Mevzuata Uygunluk: Tüm mali işlemlerin kanun ve yönetmeliklere uygun olarak yürütülmesi 14.
Maaş mutemeti olmak için, muhasebe ve finans alanında eğitim almış olmak, ticaret meslek lisesi, yüksekokul veya üniversitelerin ilgili bölümlerinden mezun olmak gereklidir 12. Ayrıca, devlet kurumlarında çalışmak için KPSS'den yeterli puanı almak ve memur olma şartlarını yerine getirmek gerekmektedir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: