Buradasın
Kurumsal teori ve işletmelerin kurumsallaşması nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kurumsal teori, bir organizasyon ile çevresi arasındaki etkileşimleri inceleyen ve organizasyonların neden kurumsallaştığını açıklayan bir teoridir 5.
Kurumsallaşma, bir işletmenin belirli kurallar, prosedürler ve yönetim sistemleri çerçevesinde faaliyet göstermesi anlamına gelir 123. Bu süreç, şirketin yapısını, işleyişini ve karar alma mekanizmalarını netleştirir, kişisel inisiyatiflere olan bağımlılığı azaltır 2. Kurumsallaşmanın temel amacı, şirketin faaliyetlerinin şeffaf, ölçülebilir ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulmasıdır 2.
Kurumsallaşma, yalnızca yönetim süreçlerini düzenlemekle sınırlı olmayıp, insan kaynakları yönetimi, finansal şeffaflık, müşteri ilişkileri, markalaşma ve itibar yönetimi gibi birçok alanı kapsar 2.
Kurumsallaşma, işletmelerin çevresel aktörlerle etkileşimi sonucunda, bilinçsel, düzenleyici ve normatif baskılar altında, kararlarını ve süreçlerini bu baskılara uyum sağlayacak şekilde yapılandırması ve geliştirmesi sürecidir 5. Bu sayede işletmeler, kaynaklarını artırmayı, dengeye ulaşmayı ve korumayı, çevreye uyum sağlamayı ve meşruiyet kazanmayı hedefler 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: