İşitme engeli, bireyin işitme testinden aldığı sonuçların normal işitme eşiklerinden belirli derecede farklılık göstermesi ve bu durumun dil gelişimini olumsuz etkilemesi olarak tanımlanabilir. İşitme engelinin anlatılması için aşağıdaki bilgiler kullanılabilir: Sınıflandırma: İşitme engeli, derecesine, oluş zamanına, sebebine ve oluş yerine göre sınıflandırılır. Belirtiler: İşitme engelli bireylerde sık sık kulak ağrısı, kulak çınlaması, denge bozuklukları, konuşmada belirli seslerin düşürülmesi veya değiştirilmesi gibi belirtiler görülebilir. Eğitim yöntemleri: İşitme engelli çocukların eğitiminde doğal işitsel-sözel yöntem, işaret yöntemi, tüm (total) iletişim yöntemi ve iki dil yöntemi gibi yöntemler kullanılır. Erken tanı önemi: İşitme engelinin erken tanılanması, çocuğun konuşma, dil, duygusal ve zeka gelişimi açısından büyük önem taşır. İletişim: İşitme engelli bireylerle konuşurken göz hizasına gelmek, normal bir ses tonuyla konuşmak ve çocuğun konuşması için cesaretlendirmek gerekir.