Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Key account management (KAM), büyük ve önemli müşterilerle ilişkileri yönetmeyi içerir 24. Bu süreç, aşağıdaki adımları kapsar:
- Müşteri seçimi 25. Kilit müşteriler, firmanın kârına büyük etki yapan, pazar payı yüksek ve referans olabilecek firmalar arasından seçilir 25.
- Özel hizmet sunumu 23. Seçilen müşterilere, diğer müşterilere sunulmayan özel avantajlar ve hizmetler sağlanır 23.
- Stratejik planlama 25. Kilit müşterilerin ihtiyaçlarına uygun stratejik planlar oluşturulur ve yönetilir 25.
- Koordinasyon 25. Satış departmanı ile koordine çalışılarak, müşterilerin ve onlara sunulacak hizmetlerin belirlenmesi sağlanır 25.
- Eğitim ve gelişim 25. KAM ekibi, geniş bir eğitim sürecinden geçirilir; stratejik planlama, farklı müşteri yapılarına uygun hizmet geliştirme gibi konularda yetiştirilir 25.
- Bilgi toplama 25. Kilit müşterilerin ihtiyaçları ve beklentileri hakkında detaylı bilgi toplanır 25.
KAM, firmanın ve müşterilerin yapılarına göre ulusal, bölgesel veya global düzeyde uygulanabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: