Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Etkin hizmet anlaşması (SLA), hizmet sağlayıcı ve müşteri arasında hizmetin kapsamını, seviyesini ve beklentilerini belirleyen bir sözleşmedir 23.
SLA genellikle aşağıdaki unsurları içerir:
- Hizmet tanımı: Hizmet miktarı veya hacmi, hizmetin dahil ve hariç olduğu zamanlar 1.
- Maliyetler: Müşterinin ödeyeceği ücret 1.
- İzleme ve raporlama: Başarım raporlarının müşteriye ne sıklıkla sağlanacağı 1.
- Sorun yönetimi: Hizmetin durmasına neden olan olaylara müdahale süresi ve sorumlu kişiler 1.
- Güvenlik: Sağlayıcının ve müşterinin sorumluluğuna giren güvenlik önlemleri 1.
- Fesih: Hizmetin sonlandırılması ve cezası 1.
- Performans metrikleri: Hizmet kapasitesi beklentileri 2.
Etkin bir SLA, hizmet sağlayıcı ve müşteri arasında net ve şeffaf bir iletişim kanalı oluşturur ve her iki tarafın da anlaşmanın şartlarına uyum sağlamasını teşvik eder 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: