Buradasın
Hizmet seviyeleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hizmet seviyeleri, hizmet düzeyi odaklı planlamada (SLDP) kullanılan ve işletmelerin müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için gereken envanter seviyelerini belirleyen ölçülerdir 1.
Başlıca hizmet seviyeleri şunlardır:
- Döngü Hizmet Seviyesi: Belirli bir döngü sırasında eldeki stokun, stok tükenme durumuyla karşılaşmadan müşteri talebini karşılamaya yeterli olma olasılığını ifade eder 1.
- Sipariş Karşılama Oranı: Herhangi bir gecikme veya stok tükenmesi olmadan derhal karşılanan müşteri siparişlerinin yüzdesini ölçer 1.
- Hazır Olma Oranı: Bir ürünün pozitif stok bakiyesine sahip olduğu ve böylece ürünün müşteriler için hazır hale getirildiği sürenin oranıdır 1.
- Ön Sipariş Seviyesi: Yetersiz tedarik nedeniyle hemen karşılanamayan müşteri siparişlerinin miktarını gösterir 1.
- Siparişten Teslimata Kadar Geçen Süre: Siparişin verildiği andan itibaren müşteriye teslim edilmesi için geçen süreyi temsil eder 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: