• Buradasın

    Yapılandırmacılık ve davranışçı yaklaşım arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yapılandırmacılık ve davranışçı yaklaşım arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Öğrenme Süreci:
      • Davranışçı Yaklaşım: Öğrenme, dıştan gelen uyarıcıların (pekiştirme ve tekrar) etkisiyle elde edilen bir sonuçtur 3. Öğrenci, pasif bir alıcı konumundadır 3.
      • Yapılandırmacı Yaklaşım: Öğrenme, insan zihnindeki eski ve yeni bilgilerin yapılandırılması sonucu oluşur 3. Öğrenci, uyarıcıların özümleyicisi ve davranışların aktif oluşturucusudur 3.
    • Öğretmenin Rolü:
      • Davranışçı Yaklaşım: Öğretmen, bilgi kaynağıdır ve öğrencilere bu bilgilerini aktarmakla görevlidir 3.
      • Yapılandırmacı Yaklaşım: Öğretmen, rehberlik yapar, bilgi sunmaz 4.
    • Eğitim Programı:
      • Davranışçı Yaklaşım: Eğitim programları tümevarım yoluyla ve temel becerilere ağırlık verilerek işlenir 3.
      • Yapılandırmacı Yaklaşım: Eğitim programları tümdengelim yoluyla ve temel kavramlara ağırlık verilerek işlenir, öğrenci sorunlarına göre program yönlendirilir 3.
    • Değerlendirme:
      • Davranışçı Yaklaşım: Öğretmenler, öğrenci başarısını değerlendirmek için sorulara kesin ve tek doğru cevaplar bekler 3.
      • Yapılandırmacı Yaklaşım: Öğretmenler, öğrencilerin belli bir konudaki görüş ve fikirlerini anlamaya çalışırlar 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Davranışçı yaklaşım ve bilişsel yaklaşım nedir?

    Davranışçı yaklaşım ve bilişsel yaklaşım, psikolojide farklı bakış açılarını temsil eder: 1. Davranışçı Yaklaşım: - Odak Noktası: Gözlemlenebilir davranışlar ve bu davranışların öğrenilmesi. - Temel İlke: Davranışlar, çevresel uyaranlara verilen tepkilerdir ve koşullanma, pekiştirme gibi süreçlerle şekillenir. - Amaç: Uyumsuz davranışları değiştirmek için öğrenme ilkelerini uygulamak. 2. Bilişsel Yaklaşım: - Odak Noktası: Düşünceler, inançlar ve zihinsel süreçler. - Temel İlke: Bireyin olayları yorumlama biçimi, duygusal ve davranışsal tepkilerini etkiler. - Amaç: Olumsuz düşünce kalıplarını tanımak, sorgulamak ve daha gerçekçi, olumlu düşünce biçimleri geliştirmek. Bilişsel Davranışçı Yaklaşım, bu iki yaklaşımın birleşimidir ve bireyin düşünce ve davranış süreçlerini analiz ederek, daha sağlıklı tepkiler geliştirmesine yardımcı olur.

    Davranış bilimleri nelerdir?

    Davranış bilimleri, insan ve diğer canlıların davranışlarını inceleyen disiplinler arası bir araştırma alanıdır. Davranış bilimlerini oluşturan bazı bilim dalları: Sosyoloji. Psikoloji. Antropoloji. Ayrıca, ekonomi, siyasal bilimler, psikiyatri, sosyal bilimler ve hukuk gibi disiplinler de davranış bilimlerinin ilgi alanına girer.

    Yapılandırmacı yaklaşım ve işbirlikçi yaklaşım nedir?

    Yapılandırmacı yaklaşım, bireylerin bilgiyi pasif bir şekilde almak yerine, aktif bir şekilde kendi deneyim ve etkileşimleri aracılığıyla oluşturmasını savunan bir öğrenme kuramıdır. İşbirlikçi yaklaşım ise, öğrencilerin grup çalışmaları ve tartışmalar aracılığıyla bilgiyi paylaştığı ve geliştirdiği bir öğrenme yöntemidir. Yapılandırmacı yaklaşımın bazı çeşitleri: Bilişsel yapılandırmacılık: Bilgi, bireyin bilişsel yapıları üzerine işlenerek yapılandırılır. Sosyal yapılandırmacılık: Öğrenme, sosyal bir süreç olarak görülür ve kültürel çevre ile toplumsal etkileşimlere dayanır. Radikal yapılandırmacılık: Öğrenenin gerçek dünya bilgisini kurması zorunlu değildir, geçmiş yaşantılar yeni yaşantıların oluşmasına yardımcı olur.

    Davranışçı yaklaşım örnekleri nelerdir?

    Davranışçı yaklaşım örnekleri şunlardır: 1. Sistematik Duyarsızlaştırma: Fobiler ve korkuların tedavisinde kullanılan bir tekniktir. 2. Edimsel Koşullanma: B. F. Skinner'ın teorisine göre, bireyler hoşa giden sonuçlara yol açan davranışları tekrarlama, istenmeyen sonuçlar doğuran davranışları ise tekrarlamama eğilimindedirler. 3. Programlı Öğretim: Skinner'ın eğitime katkılarından biri olan bu yöntem, öğrencilerin küçük ilerlemeler şeklindeki öğretim materyaline verdikleri tepkilerin pekiştirilerek yönlendirilmesinin sağlanmasıdır. 4. Küçük Albert Deneyi: John B. Watson tarafından yapılan bu deneyde, bir bebeğe beyaz bir fare gösterilmiş ve her gösterildiğinde arkasından büyük bir gürültü verilmiştir.

    Davranışçı öğrenme kuramları kaça ayrılır?

    Davranışçı öğrenme kuramları iki ana türe ayrılır: 1. Klasik Koşullanma (Pavlovian Koşullanma). 2. Edimsel Koşullanma (Operant Koşullanma). Ayrıca, Albert Bandura'nın çalışmalarıyla tanınan Gözlem Yoluyla Öğrenme (Sosyal Öğrenme) de davranışçı öğrenme kuramları arasında yer alır.

    Yapılandırmacılık ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişki nedir?

    Yapılandırmacılık ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişki, yapılandırmacılığın bir bilgi ve öğrenme kuramı olması ve öğrenme yaklaşımlarını etkilemesiyle kurulur. Yapılandırmacılık, öğrenmenin nasıl oluştuğuna odaklanır ve pozitivist geleneği reddeder. Öğrenme yaklaşımları ise yapılandırmacılığın temel ilkelerini benimseyerek şekillenir: Bilişsel yapılandırmacılık: Bilgi, bireyin var olan bilişsel yapıları üzerine işlenerek oluşturulur. Sosyal yapılandırmacılık: Öğrenme, çevreyle etkileşim ve işbirliği ile gerçekleşir. Radikal yapılandırmacılık: Birey, yeni bilgiler ışığında geçmiş yaşantılarını yeniden düzenler. Kültürel yapılandırmacılık: Öğrenme, sosyal çevre, gelenekler ve kültürel normlardan etkilenir. Eleştirel yapılandırmacılık: Bilgi yapılarının oluşturulduğu sosyal ve kültürel çevreye eleştirel bir boyut eklenir. Bu yaklaşımlar, yapılandırmacılığın öğrenme sürecinin bireysel ve sosyal bağlamda nasıl gerçekleştiğini açıklayan farklı bakış açılarını temsil eder.

    Yapılandırmacılık nedir?

    Yapılandırmacılık, bireylerin bilgiyi pasif bir şekilde almak yerine, aktif bir şekilde yapılandırarak öğrendiklerini savunan bir öğrenme kuramıdır. Bu yaklaşıma göre: Bilgi, bireyin önceki deneyimleri, algıları ve sosyal etkileşimleri ile şekillenir. Öğrenme, bireyin çevresiyle kurduğu etkileşimler ve bilişsel süreçleri doğrultusunda anlam inşası yoluyla gerçekleşir. Öğrenci, öğrenme sürecinin merkezinde yer alan, aktif, sorgulayıcı ve anlam kurucu bir öznedir. Öğretmen, bilginin aktarılmasından ziyade, öğrenme süreçlerini destekleyen bir rehberdir. Yapılandırmacılık, eğitim felsefesi, öğrenme psikolojisi ve pedagoji alanlarında önemli bir yer tutar.