• Buradasın

    Yapılandırmacılık ve davranışçı yaklaşım arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yapılandırmacılık ve davranışçı yaklaşım arasındaki temel farklar şunlardır:
    1. Öğrenme Süreci:
      • Yapılandırmacılık, öğrenmenin bireyin deneyimleri ve etkileşimleri aracılığıyla bilgi inşa etme süreci olduğunu savunur 23. Öğrenciler, aktif katılımlarıyla kendi bilgilerini keşfeder ve yapılandırır 14.
      • Davranışçılık, öğrenmenin dışsal uyarıcılara verilen tepkiler olduğunu ve gözlemlenebilir davranışlarla ölçülmesi gerektiğini öne sürer 25. Bu yaklaşımda, bireyler pekiştirme, ödül ve ceza yoluyla öğrenirler 14.
    2. Zihinsel Süreçler:
      • Yapılandırmacılık, öğrenmeyi bireyin zihinsel süreçleriyle ilişkilendirir ve içsel bir süreç olarak görür 13.
      • Davranışçılık, içsel zihinsel süreçleri göz ardı eder ve öğrenmeyi dış etkenlere bağlar 25.
    3. Eğitim Uygulamaları:
      • Yapılandırmacı yaklaşım, proje tabanlı öğrenme, problem tabanlı öğrenme ve işbirlikçi öğrenme gibi yöntemleri içerir 23.
      • Davranışçı yaklaşım, ödül ve ceza sistemleri, programlı öğrenme gibi uygulamaları yaygın olarak kullanır 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Davranışçı yaklaşımların temel varsayımları nelerdir?

    Davranışçı yaklaşımların temel varsayımları şunlardır: 1. Tüm davranışlar çevreden öğrenilir. 2. Davranış, uyarıcı ile tepki arasındaki bağın kurulmasıdır. 3. İnsan zihni doğuştan boş bir levhadır (tabula rasa). 4. Psikoloji bir bilim olarak görülmelidir. 5. Sadece gözlemlenebilir ve ölçülebilir olgularla çalışılır. 6. İnsan ve hayvan davranışları arasında temel bir farklılık yoktur.

    Sistematik davranışçı kuram nedir?

    Sistematik Davranışçı Kuram, Clark Leonard Hull tarafından geliştirilen ve öğrenmeyi açıklamaya çalışan bir psikolojik kurammdır. Kuramın temel ilkeleri şunlardır: 1. Dışsal Uyarıcı ve Uyarıcı Kalıntısı: Dışsal uyarıcı, duyu sinirlerine etki eder ve bu etki uyarıcı yok olduktan sonra da birkaç saniye sürer. 2. Duyusal Uyarıcıların Etkileşimi: Bir davranışın sadece bir uyarıcı sonucunda oluşması nadirdir, çoğu zaman birçok uyarıcının etkileşimi sonucu ortaya çıkar. 3. Öğrenilmemiş Davranışlar: Organizma, ihtiyaç duyduğunda bu ihtiyacı giderebilecek tepki hiyerarşisiyle donanmıştır. 4. Öğrenmenin Koşulları: Uyarıcı davranışı doğurur, davranış da biyolojik ihtiyacın karşılanmasını sağlarsa, uyarıcı ve tepki arasındaki bağ güçlenir. 5. Uyarıcı Genellemesi: Birbirine benzer uyarıcılar aynı koşullu tepkiyi oluşturur. 6. Uyarıcı-Dürtü Bağı: Her dürtü, spesifik bir uyarıcıyla ilişkilidir.

    Davranışçı yaklaşım temsilcileri kimlerdir?

    Davranışçı yaklaşımın temsilcileri şunlardır: 1. John B. Watson. 2. Ivan Pavlov. 3. B.F. Skinner. 4. Edward Thorndike. 5. Edwin Guthrie.

    Davranış bilimlerinin temel kavramları nelerdir?

    Davranış bilimlerinin temel kavramları şunlardır: 1. Davranış: İnsanın içsel ve dışsal uyaranlara verdiği tepki olarak tanımlanır. 2. Motivasyon: İnsanları belirli durumlarda belirli davranışlara yönelten etkenlerin tümüdür. 3. Kişilik: Bireyin özel ve ayırıcı davranışlarını, toplumda oynadığı rolleri ve tutumlarını içerir. 4. Sosyal Grup: Ortak amaç, ihtiyaç, inanç ve düşünce sistemi etrafında iki veya daha fazla insanın karşılıklı ilişki içine girmesiyle oluşan yapıdır. 5. İnançlar ve Tutumlar: Bireyin nesne ile ilgili sahip olduğu bilgi ve değerlendirmeleri ifade eder. 6. Liderlik: Bir amacı gerçekleştirmek için başkalarını sevk ve ikna edebilme yeteneğidir.

    Davranışçı kuramda pekiştirme türleri nelerdir?

    Davranışçı kuramda pekiştirme türleri şunlardır: 1. Olumlu Pekiştirme: Organizmanın içinde bulunduğu duruma hoş bir uyarıcının eklenmesiyle istendik davranışın tekrarlanma olasılığının artırılması. 2. Olumsuz Pekiştirme: İçinde bulunulan mevcut durumda hoş olmayan uyarıcının ortamdan çıkarılarak istendik davranışın tekrarlanma olasılığının artırılması. 3. Maddi Pekiştirme: Pekiştirmede kullanılan unsurun maddi bir değer taşıması. 4. Manevi Pekiştirme: Pekiştirmede kullanılan unsurun maddi bir değer taşımaması. 5. İçten Pekiştirme: Pekiştirmenin bireyin kendisi tarafından kendisine yönelik yapılması. 6. Dıştan Pekiştirme: Pekiştirmenin bireyin çevresindekiler tarafından onun istenilen bir davranışının tekrar edilmesini sağlamak için yapılması. 7. Dolaylı Pekiştirme: Bireyin gözlemlediği bir modelin pekiştirilmesine bağlı olarak modelin sergilemiş olduğu davranışı gerçekleştirmesi.

    Davranış bilimleri nelerdir?

    Davranış bilimleri, insan davranışlarını ve bu davranışların arkasındaki nedenleri inceleyen sosyal bilim dallarıdır. Bu bilim dalları şunlardır: 1. Psikoloji: İnsan davranışının altında yatan etkenleri, kişilerin zihinsel ve psikolojik durumlarını merkeze alarak inceler. 2. Sosyal Psikoloji: Grup içinde bireyi ve grup-birey etkileşimini odak alır. 3. Sosyoloji: Toplumu, kurumları, grupları ve bunlar arasındaki ilişkileri inceler. 4. Antropoloji: İnsanlık tarihindeki farklı uygarlıkların kültür ve davranış kalıplarını ortaya çıkarır. Ayrıca, fizyoloji de davranış bilimlerinin bir parçası olarak kabul edilir ve tutum ve davranışlarda insanın fizyolojik durumu büyük ölçüde etkilidir.

    Davranışçı öğrenme kuramları kaça ayrılır?

    Davranışçı öğrenme kuramları üç ana başlığa ayrılır: 1. Klasik Koşullanma: Ivan Pavlov tarafından geliştirilen bu kuram, uyarıcı ile tepki arasında kurulan bağa dayanır. 2. Edimsel Koşullanma: B. F. Skinner tarafından ortaya atılan bu kuram, davranışların sonuçlarını pekiştirme yoluyla değiştirmeyi açıklar. 3. Gözlem Yoluyla Öğrenme: Albert Bandura'nın sosyal öğrenme kuramı, başkalarının davranışlarını gözlemleyerek öğrenmeyi içerir.