• Buradasın

    Türkçe dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkçe dersi öğretim programı birkaç kez değiştirilmiştir.
    Bazı değişiklikler:
    • 2006: 2006 Türkçe Dersi Öğretim Programı hazırlanmıştır 4.
    • 2015: 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı yürürlüğe girmiştir 45.
    • 2024: Nisan 2024'te Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir Türkçe dersi öğretim programı taslağı kamuoyuna sunulmuş ve Mayıs 2024'te onaylanmıştır 25.
    Bu bilgilere göre, Türkçe dersi öğretim programı en az üç kez değiştirilmiştir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretim programları kaç yılda bir güncellenir?

    Türkiye'de öğretim programları, her yıl güncellenir. Örneğin, 2023-2024 eğitim öğretim yılında ilkokul ve ortaokul müfredatları kapsamlı bir şekilde değiştirilmiştir. Öğretim programlarının güncellenme sıklığı; teknolojik gelişmeler, eğitim alanındaki yeni araştırma bulguları ve eğitim politikalarındaki değişiklikler gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki fark nedir?

    2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı farklar şunlardır: Öğrenme Alanları: 2005 programında okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu şeklinde 5 öğrenme alanı bulunurken, 2018 programında dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma şeklinde 4 öğrenme alanı yer almaktadır. Kazanım Sayısı: 2005 programında toplam 1124 kazanım, 2018 programında ise 95 kazanım bulunmaktadır. Esneklik: 2018 programında öğretmene daha fazla esneklik tanınmakta ve öğrenme alanlarına ilişkin kazanımlar daha az alt başlık altında sınıflandırılarak daha anlaşılır ve uygulanabilir hale getirilmiştir. Metinle Öğrenme: 2018 programında metin öğretimi yerine metinle öğrenme anlayışı öngörülmüştür. Ölçme ve Değerlendirme: 2018 programında akran değerlendirmesi de yer alırken, 2005 programında daha çok kendini değerlendirme ve süreç bazında değerlendirme yapılması planlanmıştır.

    2015 Türkçe öğretim programı nedir?

    2015 Türkçe Öğretim Programı, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 05/08/2015 tarih ve 71 sayılı kararı ile kabul edilen ve 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan Türkçe dersi öğretim programıdır. Bu programın bazı özellikleri: Yapılandırıcı yaklaşım: Öğrenme, öğrencinin bilgiyi zihninde yapılandırarak yeni bilgiler üretmesi temeline dayanır. Çoklu zekâ uygulamaları: Öğretimde bireysel farklılıklar dikkate alınır. Metin ve tema seçimi: Her sınıfta biri zorunlu Atatürk teması olmak üzere altı ana tema işlenir. Çeşitli metin türleri: Her temada farklı türlerden en az üç okuma ve bir dinleme/izleme metnine yer verilir. Zihinsel beceriler: Anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi hedeflenir.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024 yılı itibarıyla Türkçe dersinde uygulanacak öğretim programı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" olarak adlandırılan yeni müfredattır. Bu müfredat, öğrencilerin dil becerilerini ve üst düzey bilişsel yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretim programında yer alan bazı temel ilkeler şunlardır: Tematik yaklaşım: Okuma ve yazma kazanımları, metin içi, metin dışı ve metinler arası okuma yoluyla anlam oluşturmayı sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Aşamalı kazanım yapısı: Dil bilgisi ve yazım kuralları ile ilgili kazanımlar, öğrencilerin gelişim özelliklerine göre artan bir yoğunluk içinde sunulmuştur. Görsel ve teknolojik araçlar: Slayt, bilgisayar, etkileşimli tahta gibi görsel iletişim araçları ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılması teşvik edilmiştir. Bireyselleştirilmiş eğitim: Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması öngörülmüştür.

    Yeni Türkçe Öğretim Programı hangi yaklaşım?

    2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda sarmal, işlevsel ve tema temelli yaklaşımlar benimsenmiştir. Sarmal yaklaşım, hedeflenenlerin ve konuların tekrarlanması, konulara odaklanma ve bunlar arasında ilişki kurma esasına dayanır. İşlevsel yaklaşım, dil bilgisi kurallarının anlamlı bir iletişim aracı olarak öğretilmesini içerir. Tema temelli yaklaşım, her sınıf düzeyinde belirli temalar etrafında eğitim-öğretim yapılmasını sağlar.

    Ortaokul Türkçe programı ne zaman değişti?

    Ortaokul Türkçe programı, 2024-2025 eğitim öğretim yılında kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yenilenen Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 2024 yılında güncellenmiştir.

    Türkçe öğretim programı kaça ayrılır?

    Türkçe öğretim programı beş öğrenme alanına ayrılır: 1. Dinleme. 2. Konuşma. 3. Yazma. 4. Görsel okuma ve görsel sunu. 5. Okuma.