• Buradasın

    2006 ve 2019 Türkçe öğretim programı arasındaki farklar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2006 ve 2019 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı farklar şunlardır:
    • Akıcı Okuma Kazanımları: 2006 ve 2009 programlarında akıcı okuma kazanımları daha fazla yer alırken, 2019 programında bu kazanımlar sadece prozodiye odaklanarak azaltılmıştır 12. 2019'da hız ve doğrulukla ilgili kazanımlar birinci sınıfta yer alırken, diğer sınıflarda bu kazanımlara yer verilmemiştir 2.
    • Akıcı Yazma Kazanımları: 2006, 2009, 2015 ve 2019 programlarında akıcı yazmayla doğrudan ilgili bir kazanım bulunmamaktadır 34. 2006'da "düzgün, okunaklı ve işlek bitişik eğik yazıyla yazar" gibi dolaylı kazanımlar mevcuttur 4.
    • Dil Becerileri: 2019 programı, 2005 programına göre daha sade bir şekilde düzenlenmiştir 5. 2019'da ilkokul kademesinde en fazla kazanım okuma, en az kazanım konuşma becerisindedir; ortaokul kademesinde de durum benzerdir 5.
    Bu farklar, programların genel yapısı ve dil becerilerine verilen önem açısından belirgin değişiklikler olduğunu göstermektedir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB öğretim programları kronolojisi nedir?

    MEB öğretim programlarının kronolojisi şu şekildedir: 1. 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı: "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" öğretim programları bu yılda okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanmaya başlandı. 2. 3 Haziran 2024: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eğitici eğitimleri başladı. 3. 2-6 Eylül 2024: Öğretmenlerin eğitimi, mesleki çalışma döneminde il milli eğitim müdürlükleri koordinesinde tamamlandı.

    Türkçe öğretim programı kaça ayrılır?

    Türkçe öğretim programı beş öğrenme alanına ayrılır: 1. Dinleme. 2. Konuşma. 3. Yazma. 4. Görsel okuma ve görsel sunu. 5. Okuma.

    Öğretim program türleri nelerdir?

    Öğretim program türleri şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Resmi Program: Hedefleri, konuları ve işleniş sırasını içeren, devlet tarafından geliştirilen programdır. 2. Uygulamadaki Program: Resmi programın öğretmenler tarafından hayata geçirilen şeklidir. 3. Test Edilen Program: Öğretmen, eğitim kurumları ve devlet tarafından hazırlanan sınavlarda ölçülen öğrenmeleri kapsar. 4. Örtük Program: Resmi program dışında yazılı olmayan, öğretmenin, okulun ve toplumun norm ve değerlerini içeren programdır. 5. İhmal Edilen Program: Resmi programda yer almasına rağmen uygulamaya konmayan programdır. 6. Ekstra Program: Okulun dışında yapılması planlanan spor karşılaşmaları, halk oyunları, sinema, tiyatro gibi etkinliklerdir. 7. Önerilen Program: Bilim insanları veya meslek kuruluşlarınca hazırlanan program türüdür. 8. Karşıt Program: Resmi programın hedeflerinin tam karşıtını savunan bir programdır.

    Yeni Türkçe Öğretim Programı hangi yaklaşım?

    2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda sarmal, işlevsel ve tema temelli yaklaşımlar benimsenmiştir. Sarmal yaklaşım, hedeflenenlerin ve konuların tekrarlanması, konulara odaklanma ve bunlar arasında ilişki kurma esasına dayanır. İşlevsel yaklaşım, dil bilgisi kurallarının anlamlı bir iletişim aracı olarak öğretilmesini içerir. Tema temelli yaklaşım, her sınıf düzeyinde belirli temalar etrafında eğitim-öğretim yapılmasını sağlar.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024 yılı itibarıyla Türkçe dersinde uygulanacak öğretim programı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" olarak adlandırılan yeni müfredattır. Bu müfredat, öğrencilerin dil becerilerini ve üst düzey bilişsel yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretim programında yer alan bazı temel ilkeler şunlardır: Tematik yaklaşım: Okuma ve yazma kazanımları, metin içi, metin dışı ve metinler arası okuma yoluyla anlam oluşturmayı sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Aşamalı kazanım yapısı: Dil bilgisi ve yazım kuralları ile ilgili kazanımlar, öğrencilerin gelişim özelliklerine göre artan bir yoğunluk içinde sunulmuştur. Görsel ve teknolojik araçlar: Slayt, bilgisayar, etkileşimli tahta gibi görsel iletişim araçları ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılması teşvik edilmiştir. Bireyselleştirilmiş eğitim: Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması öngörülmüştür.

    Türkçe dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Türkçe dersi öğretim programı birkaç kez değiştirilmiştir. Bazı değişiklikler: 2006: 2006 Türkçe Dersi Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2015: 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı yürürlüğe girmiştir. 2024: Nisan 2024'te Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir Türkçe dersi öğretim programı taslağı kamuoyuna sunulmuş ve Mayıs 2024'te onaylanmıştır. Bu bilgilere göre, Türkçe dersi öğretim programı en az üç kez değiştirilmiştir.

    Öğretim programları kaç yılda bir güncellenir?

    Türkiye'de öğretim programları, her yıl güncellenir. Örneğin, 2023-2024 eğitim öğretim yılında ilkokul ve ortaokul müfredatları kapsamlı bir şekilde değiştirilmiştir. Öğretim programlarının güncellenme sıklığı; teknolojik gelişmeler, eğitim alanındaki yeni araştırma bulguları ve eğitim politikalarındaki değişiklikler gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.