• Buradasın

    2006 ve 2019 Türkçe öğretim programı arasındaki farklar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2006 ve 2019 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı farklar şunlardır:
    • Akıcı Okuma Kazanımları: 2006 ve 2009 programlarında akıcı okuma kazanımları daha fazla yer alırken, 2019 programında bu kazanımlar sadece prozodiye odaklanarak azaltılmıştır 12. 2019'da hız ve doğrulukla ilgili kazanımlar birinci sınıfta yer alırken, diğer sınıflarda bu kazanımlara yer verilmemiştir 2.
    • Akıcı Yazma Kazanımları: 2006, 2009, 2015 ve 2019 programlarında akıcı yazmayla doğrudan ilgili bir kazanım bulunmamaktadır 34. 2006'da "düzgün, okunaklı ve işlek bitişik eğik yazıyla yazar" gibi dolaylı kazanımlar mevcuttur 4.
    • Dil Becerileri: 2019 programı, 2005 programına göre daha sade bir şekilde düzenlenmiştir 5. 2019'da ilkokul kademesinde en fazla kazanım okuma, en az kazanım konuşma becerisindedir; ortaokul kademesinde de durum benzerdir 5.
    Bu farklar, programların genel yapısı ve dil becerilerine verilen önem açısından belirgin değişiklikler olduğunu göstermektedir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB öğretim programları kronolojisi nedir?

    MEB öğretim programlarının kronolojisi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarına şu sitelerden ulaşılabilir: tymm.meb.gov.tr; mufredat.meb.gov.tr.

    Öğretim program türleri nelerdir?

    Öğretim program türleri şunlardır: Eğitim Programı: Okul içinde ve dışında planlı etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme-öğretme yaşantılarının tümüdür. Öğretim Programı: Eğitim programı içinde yer alan, öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanması ve uygulanmasını kapsayan programdır. Ders Programı: Öğretim programı içinde var olan bir derste, o ders süresi içinde bireye kazandırılacakları gösteren, en ayrıntılı programdır. Müfredat Programı: 1950’li yıllara kadar kullanılan, daha sonra yerini eğitim programına bırakan program türüdür. Ayrıca, Posner'a göre öğretim program türleri şu şekilde sınıflandırılır: Resmi (Yazılı) Program: Otoritelerce belirlenen ve onaylanarak yazılı hale getirilen programdır. Uygulanan (Gerçekleşen) Program: Resmi programın öğretmen tarafından ders içinde işlenmesi ve gözlenebilen somut halidir. İhmal Edilen (Öğretisiz) Program: Resmi programın çeşitli nedenlerle öğretilmeyen kısmıdır. Örtük (Gizil) Program: Resmi programda yer almayan, yazılı olmayan ve açık olmayan programdır. Ekstra (Fazladan) Program: Okulun dışında yapılması planlanmış her türlü deneyim ve etkinliği kapsayan programdır.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024-2025 eğitim öğretim döneminde Türkçe dersinde 2024 İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programı (2024 İTDP) uygulanacaktır. 2024 İTDP, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır. Türkçe dersi öğretim programları, dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi öğrenme alanlarını içerir.

    Öğretim programları kaç yılda bir güncellenir?

    Türkiye'de öğretim programları, her yıl güncellenir. Örneğin, 2023-2024 eğitim öğretim yılında ilkokul ve ortaokul müfredatları kapsamlı bir şekilde değiştirilmiştir. Öğretim programlarının güncellenme sıklığı; teknolojik gelişmeler, eğitim alanındaki yeni araştırma bulguları ve eğitim politikalarındaki değişiklikler gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    Türkçe dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Türkçe dersi öğretim programı birkaç kez değiştirilmiştir. Bazı değişiklikler: 2006: 2006 Türkçe Dersi Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2015: 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı yürürlüğe girmiştir. 2024: Nisan 2024'te Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir Türkçe dersi öğretim programı taslağı kamuoyuna sunulmuş ve Mayıs 2024'te onaylanmıştır. Bu bilgilere göre, Türkçe dersi öğretim programı en az üç kez değiştirilmiştir.

    Türkçe öğretim programı kaça ayrılır?

    Türkçe öğretim programı, üç ana öğrenme alanı altında düzenlenir: 1. Sözlü İletişim. 2. Okuma. 3. Yazma. Bu alanlar, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmenin yanı sıra üst düzey bilişsel becerilerini de artırmayı hedefler. Ayrıca, tematik yaklaşım esas alınarak hazırlanan programda, her sınıf düzeyinde 8 tema işlenir.

    Yeni Türkçe Öğretim Programı hangi yaklaşım?

    2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda sarmal, işlevsel ve tema temelli yaklaşımlar benimsenmiştir. Sarmal yaklaşım, hedeflenenlerin ve konuların tekrarlanması, konulara odaklanma ve bunlar arasında ilişki kurma esasına dayanır. İşlevsel yaklaşım, dil bilgisi kurallarının anlamlı bir iletişim aracı olarak öğretilmesini içerir. Tema temelli yaklaşım, her sınıf düzeyinde belirli temalar etrafında eğitim-öğretim yapılmasını sağlar.