• Buradasın

    Programlı öğretim nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Programlı öğretim, konuların ünitelere ayrılarak, ön koşul öğrenmeler dikkate alınarak belirli bir sıra içinde işlenmesini ve öğrencilerin bireysel öğrenme hızlarına göre ilerlemelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir 12.
    Temel ilkeleri:
    1. Küçük Adımlar: Bilgi, küçük ve anlaşılır birimlere bölünür 13.
    2. Etkin Katılım: Her birimden sonra öğrenciden, öğrenilen bilgiyi pekiştirecek sorular sorulur 13.
    3. Başarı: Sorular, öğrencinin başarı şansını artıracak şekilde tasarlanır 1.
    4. Anında Düzeltme: Yanlış cevaplar hemen düzeltilir 13.
    5. Bireysel Hız: Her öğrencinin kendi hızında ilerlemesine olanak tanınır 13.
    6. Aşamalı İlerleme: Bilgi, basitten karmaşığa doğru sıralanır 13.
    Uygulama yöntemleri: Bilgisayar programları, öğretim makineleri ve basılı materyaller gibi çeşitli araçlar kullanılır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim programları ve öğretim ne iş yapar?

    Eğitim Programları ve Öğretim anabilim dalı mezunları, çeşitli alanlarda çalışabilirler: Eğitim Kurumları: Müfredat geliştirme, öğretim materyali hazırlama veya öğretim stratejileri geliştirme gibi görevler üstlenebilirler. Eğitim Danışmanlığı: Eğitim danışmanlığı yapabilirler. Eğitim Araştırmaları: Eğitim araştırmaları yürütebilirler. Eğitim Politikalarının Oluşturulması: Eğitim politikalarının oluşturulmasında rol alabilirler. Bu alanda yüksek lisans yapanlar, özel veya devlet kurumlarında eğitim uzmanı veya program geliştirme uzmanı olarak çalışabilirler.

    Eğitim ve öğretim arasındaki fark nedir?

    Eğitim ve öğretim arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam ve amaç. Yöntem. Plan. Zaman ve mekân. İstenen davranışlar. Sınırlar. Ahlaki boyut. Müfredat. Bilimsellik. Devamlılık.

    Öğretim programları hangi sırayla uygulanır?

    Öğretim programlarının uygulanma sırası, eğitim kademesine ve öğretim yılına göre değişiklik gösterebilir. 2025-2026 eğitim öğretim yılında Türkiye'de: Temel Eğitim: 1. ve 5. sınıflarda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları uygulanırken, 2. ve 6. sınıflarda bu uygulama yeni başlayacaktır. Ortaöğretim: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları, 2025-2026 eğitim öğretim yılında hazırlık ve 9. sınıflarda uygulanmaya devam edecek, 10. sınıflarda ise uygulamaya başlayacaktır. Öğretim programları genellikle şu sırayla uygulanır: 1. Hedefler ve amaçlar belirlenir. 2. İçerik planlanır; hangi konuların işleneceği ve bilgilerin seviyesi belirlenir. 3. Öğretim yöntemleri seçilir; geleneksel ve yenilikçi yaklaşımlar kullanılabilir. 4. Değerlendirme yöntemleri kararlaştırılır; sınavlar, ödevler ve projeler gibi araçlar kullanılır. 5. Zaman çizelgesi oluşturulur; her dersin süresi ve konuların işleniş sırası planlanır.

    Öğretim program türleri nelerdir?

    Öğretim program türleri şunlardır: Eğitim Programı: Okul içinde ve dışında planlı etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme-öğretme yaşantılarının tümüdür. Öğretim Programı: Eğitim programı içinde yer alan, öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanması ve uygulanmasını kapsayan programdır. Ders Programı: Öğretim programı içinde var olan bir derste, o ders süresi içinde bireye kazandırılacakları gösteren, en ayrıntılı programdır. Müfredat Programı: 1950’li yıllara kadar kullanılan, daha sonra yerini eğitim programına bırakan program türüdür. Ayrıca, Posner'a göre öğretim program türleri şu şekilde sınıflandırılır: Resmi (Yazılı) Program: Otoritelerce belirlenen ve onaylanarak yazılı hale getirilen programdır. Uygulanan (Gerçekleşen) Program: Resmi programın öğretmen tarafından ders içinde işlenmesi ve gözlenebilen somut halidir. İhmal Edilen (Öğretisiz) Program: Resmi programın çeşitli nedenlerle öğretilmeyen kısmıdır. Örtük (Gizil) Program: Resmi programda yer almayan, yazılı olmayan ve açık olmayan programdır. Ekstra (Fazladan) Program: Okulun dışında yapılması planlanmış her türlü deneyim ve etkinliği kapsayan programdır.

    Öğretim ilkeleri ve öğretim yöntemleri arasındaki fark nedir?

    Öğretim ilkeleri ve öğretim yöntemleri arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Öğretim ilkeleri, eğitim öğretim sırasında devamlı göz önünde bulundurulması gereken, ilkelere zıt iş yapılmasına müsaade edilmeyen prensiplerdir. Öğretim yöntemleri ise öğrencilerin özellikleri, ders araç ve gereçleri ile tüm öğrenme durumları göz önünde tutularak belirlenen ve izlenen mantıklı yoldur. Özetle: - İlkeler, genel prensiplerdir. - Yöntemler, bu prensiplerin uygulamaya konma biçimleridir.

    Öğretim modelleri kaça ayrılır?

    Öğretim modelleri, çeşitli kriterlere göre farklı şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı yaygın ayrımlar: Yaklaşımlara göre: Davranışçı modeller: Bilgi, nesnel ve öğrenenden bağımsız olarak kabul edilir. Bilişsel modeller: Bilgi, öğrenenin ön bilgileriyle ilişkilidir. Yapılandırmacı modeller: Bilgi, öğrenenin kendisi tarafından oluşturulur. Temel öğretim modelleri: Glasser'in temel öğretim modeli: Hedef, öğrenci özellikleri, öğretim süreci ve değerlendirme aşamalarından oluşur. Bloom'un tam öğrenme modeli: Öğrencilerin temel bilgi ve becerileri edinmesi, bu bilgileri kullanması ve üst düzey düşünme etkinliklerine odaklanılır. Öğrenme stillerine göre: Kolb'un modeli: Somut deneyim, soyut kavramsallaştırma, yansıtıcı gözlem ve aktif deney yaklaşımlarına dayanır. Fleming'in VAK/VARK modeli: Görsel, işitsel, fiziksel ve sosyal öğrenme stillerini içerir. Gregorc'un modeli: Somut ve soyut, sıralı ve rastgele öğrenme stillerini tanımlar.

    Program nedir kısaca?

    Program, kısaca belirli bir amaca ulaşmak için planlanan adımlar veya komutlar dizisi olarak tanımlanabilir. Türk Dil Kurumuna göre ise program kelimesinin üç anlamı vardır: 1. Bir işin nasıl yapılacağını ya da yapılması gerektiğini gösteren çizelge. 2. Televizyonlarda yayımlanan ve süresi 30 dakika ile 2 saat arasında değişen şovlar. 3. Derslerin hangi günlerde ve saat aralıklarında yapılacağını gösteren tablo.