• Buradasın

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik dosyası içinde olması gerekenler şunlardır:
    1. Yıllık Sınıf Rehberlik Planı 24. Yıl boyunca uygulanacak rehberlik etkinliklerini içeren plan 4.
    2. Sınıf Listesi 34. Sınıfın öğrenci listesini içeren belge 3.
    3. Öğrenci Tanıma Fişleri 34. Her öğrenci için ayrı ayrı doldurulacak tanıma fişleri 3.
    4. Rehberlik Etkinlikleri ve Raporları 4. Uygulanan rehberlik etkinliklerinin kayıtları ve raporları 4.
    5. Devamsızlık Takip Listesi 2. Öğrencilerin devamsızlık durumlarını takip etmek için kullanılan liste 2.
    6. Veli Toplantı Tutanakları 2. Veli toplantılarının tutanaklarını içeren belgeler 2.
    7. Ev Ziyaret Formları 2. Öğrenci evlerine yapılan ziyaretlerin kayıtlarını tutan formlar 2.
    Bu belgeler, sınıf rehber öğretmenlerinin yıl içerisinde yürüteceği rehberlik faaliyetlerini ve sınıf rehberlik dokümanlarını dosyalamak için gereklidir 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Oryantasyon çalışmaları. Veli bilgilendirme sunumları. Sağlık taramaları. Kendini tanıma envanterleri. Altı şapka düşünme tekniği. Teknoloji bağımlılığı testi. Rehberlik panoları. Mektuplar. Ayrıca, öğrencilerin rehberlik servisine başvuru şekilleri ve nedenleri incelenir, rehberlik yıllık planları hazırlanır ve gerekli durumlarda öğrenciler RAM'a yönlendirilir.

    Rehberlik servisi tanıtımı nasıl yapılır?

    Rehberlik servisinin tanıtımı çeşitli yöntemlerle yapılabilir: 1. Sınıf İçi Etkinlikler: Öğrencilere rehberlik servisinin amacı, hizmet alanları ve görevleri hakkında bilgiler verilir. 2. Drama ve Rol Yapma: Öğrencilerden, rehber öğretmen karakterini oluşturarak onun özelliklerini belirlemeleri ve figür oluşturmaları istenebilir. 3. Canlandırma Etkinlikleri: "Rehber Öğretmen Benim" etkinliğinde öğrencilerin rehberlik servisinden beklentilerini gözlemlemek ve bu hizmetin sadece problemlerle karşılaştıklarında değil, kendilerini daha iyi anlamalarında da yardımcı olabileceğini fark etmelerini sağlamak amaçlanır. 4. Sunum ve Tanıtım Materyalleri: Rehberlik servisinin tanıtımı için slayt gösterileri ve broşürler kullanılabilir. 5. Veli Toplantıları: Velilere, rehberlik servisinin çalışmaları ve hizmetleri hakkında bilgi verilir.

    Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını ve rehberlik hizmetlerinin yürütülmesini düzenleyen usül ve esasları belirler. Yönetmeliğin bazı temel maddeleri: Özel Eğitim Hizmetleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, akranları ile birlikte eğitilmelerine öncelik verilir ve bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. Rehberlik Hizmetleri: Okullarda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve ahlaki gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür. Yerleştirme ve Tanılama: Bireylerin eğitsel performansları dikkate alınarak en uygun eğitim ortamına yerleştirilmeleri sağlanır. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin kesintisiz sürdürülebilmesi için rehabilitasyon hizmetleri ile diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılır. Aile Katılımı: Ailelerin özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif olarak katılmaları ve eğitilmeleri sağlanır.

    1 sınıfta hangi rehberlik çalışmaları yapılır?

    1. sınıfta yapılan rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Okula ve çevreye uyum. Kendini tanıma. Duygularını yönetme. Akademik anlayış ve sorumluluk. Zaman yönetimi. Kariyer farkındalığı. Ayrıca, 1. sınıf rehberlik çalışmalarında sınıf kurallarının oluşturulmasına katılım sağlama, kendini tehlike oluşturacak durumlardan koruma, ders araç-gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark etme gibi kazanımlar da hedeflenir. Rehberlik çalışmalarının bütünlüğü açısından her okulda okula ve çevreye alıştırma, öğrenciyi tanıma, psikolojik danışma, bilgi toplama, okula ve mesleğe yöneltme, izleme ve değerlendirme gibi alanlarda rehberlik hizmetleri düzenlenmeli ve yürütülmelidir. Rehberlik çalışmaları, öğrencilerin yaşlarına göre gelişimsel özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmelidir.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, süreç ağırlıklı ve çok yönlü bir yaklaşım gerektirir. İşte bazı değerlendirme yöntemleri: 1. Etkinlik Değerlendirme Formları: Her etkinlik sonunda, kazanımların değerlendirilmesi için okul rehber öğretmeni veya ilgili kurul tarafından hazırlanan formlar kullanılır. 2. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretim elemanı ve okul psikolojik danışmanı, öğrencilerin çalışmalarını gözlemler ve geri bildirim verir. 3. Öğrenci ve Veli Görüşmeleri: Öğrencilerin ve velilerin rehberlik hizmetlerine ilişkin algılarını belirlemek için görüşmeler yapılır. 4. Veri Toplama ve Analiz: Öğrencilerin gelişimsel özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun tekniklerle toplanan veriler değerlendirilir ve raporlanır. 5. Okul Panosu ve Sunumlar: Rehberlik faaliyetlerinin sonuçları, okul panosunda veya düzenlenen toplantılarda sunulur.

    7 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    7. sınıf rehberlik konuları arasında şunlar yer alır: Sosyal duygusal gelişim: Duyguları anlama ve yönetme, benlik farkındalığı kazanma, sorumlu karar verme, kişisel güvenliğini sağlama ve kişilerarası iletişim becerileri. Akademik anlayış ve sorumluluk: Öğrenme etkinliklerine ve ortamlarına yönelik duygu ve düşünceleri ifade etme, akademik gelişimi için amaçlar oluşturma. Kariyer farkındalığı: Bilgi kaynaklarına ulaşma, kariyer amaçlarını inceleme, mesleklerin zaman içindeki değişimini takip etme. Okul ve çevreye uyum: Okula devam etme ile akademik gelişim arasındaki ilişkiyi değerlendirme, okulda risk oluşturabilecek durum ve ortamlara karşı kendini koruma. Karar verme: Karar verme basamaklarını kullanma, verdiği kararları etkileyen faktörler açısından değerlendirme. Ayrıca, 7. sınıf rehberlik konuları arasında zaman yönetimi, bilişim teknolojilerini kullanma, yeteneklerin fark edilmesi ve ilgi-hobilerin ayırt edilmesi gibi konular da bulunmaktadır.