• Buradasın

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır:
    • Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması 2.
    • Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi 2.
    • İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması 24.
    • Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi 2.
    • Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme 2.
    • Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi 2.
    • Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi 2.
    • Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması 3.
    • Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması 3.
    • Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi 4.
    Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar.
    Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınıfta rehberlik çalışması ne zaman başlar?

    Sınıfta rehberlik çalışmaları, eğitim-öğretim yılı başında başlar.

    Lise rehberlik planı ne zaman hazırlanır?

    Lise rehberlik planı, her eğitim öğretim yılı başında hazırlanır. 2024-2025 eğitim öğretim yılı için, okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının e-Rehberlik sistemi üzerinden hazırlanması ve onaylanarak RAM'lere gönderilmesi için belirlenen tarihler 9 Eylül - 4 Ekim 2024 olarak belirtilmiştir. Ayrıca, yıl içerisinde ihtiyaç oluştuğunda yeni çalışmalar planlanıp uygulanabilir.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi için çeşitli yöntemler kullanılabilir: İhtiyaç analizi. Zaman analizi. Sınıflandırma yöntemi. Okul danışma kurulu. Psikolojik danışmanlık vaka notları. Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini öğrencilerin değerlendirmesi. Rehberlik ve danışmanlık programını öğretmenlerin değerlendirmesi. Değerlendirme konferansları. Yazılı değerlendirme raporları. Okul panosunda sunum. Öğretmen sunumları. Toplumsal ilişkiler ve toplumu bilgilendirme etkinlikleri. Psikolojik danışman portfolyo metodu. Akran grup süpervizyonu. Ayrıca, rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesinde şu adımlar izlenebilir: 1. Verilerin kodlanması. 2. Temaların belirlenmesi. 3. Kodların ve temaların düzenlenmesi. 4. Bulguların tanımlanması ve yorumlanması. Değerlendirme sürecinde, etkinliklerin öğrencilerin gelişim seviyesine uygunluğu, uygun bir sınıf ortamı ve kolayca doldurulabilir formlar gibi unsurlar göz önünde bulundurulabilir. Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, hizmetin kalitesini artırmak ve etkinliğine dair ipuçları elde etmek için önemlidir.

    Sınıf rehberlik programı nasıl hazırlanır?

    Sınıf rehberlik programı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi. 2. İçerik Oluşturma. 3. Ünitelerin Oluşturulması. 4. Etkinliklerin Planlanması. 5. Uygulama Sırasının Belirlenmesi. 6. Gözlem ve Değerlendirme. Sınıf rehberlik programı, sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından okul rehberlik programı doğrultusunda sınıfın ihtiyaçları gözetilerek hazırlanır. Ayrıca, sınıf rehberlik planları için Terapötik Akademi'nin 2024-2025 yılına ait planları indirilebilir.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Oryantasyon çalışmaları. Veli bilgilendirme sunumları. Sağlık taramaları. Kendini tanıma envanterleri. Altı şapka düşünme tekniği. Teknoloji bağımlılığı testi. Rehberlik panoları. Mektuplar. Ayrıca, öğrencilerin rehberlik servisine başvuru şekilleri ve nedenleri incelenir, rehberlik yıllık planları hazırlanır ve gerekli durumlarda öğrenciler RAM'a yönlendirilir.

    Sınıf rehberlik etkinlikleri kaç tane olmalı?

    Sınıf rehberlik etkinlikleri en az 2 tane olmalıdır.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bu etkinlikler şu şekilde uygulanır: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef Belirleme: Analiz sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin gelişim alanlarında ilerlemelerini sağlamak için somut ve ölçülebilir hedefler belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Rehberlik etkinlikleri ve aktiviteleri planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. Ek olarak, sınıf rehberlik etkinliklerinde empati, saygı ve koşulsuz kabul gibi hümanist tutumlar sergilenmeli ve öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.