• Buradasın

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi için çeşitli yöntemler kullanılabilir:
    • İhtiyaç analizi 4.
    • Zaman analizi 4.
    • Sınıflandırma yöntemi 4.
    • Okul danışma kurulu 4.
    • Psikolojik danışmanlık vaka notları 4.
    • Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini öğrencilerin değerlendirmesi 4.
    • Rehberlik ve danışmanlık programını öğretmenlerin değerlendirmesi 4.
    • Değerlendirme konferansları 4.
    • Yazılı değerlendirme raporları 4.
    • Okul panosunda sunum 4.
    • Öğretmen sunumları 4.
    • Toplumsal ilişkiler ve toplumu bilgilendirme etkinlikleri 4.
    • Psikolojik danışman portfolyo metodu 4.
    • Akran grup süpervizyonu 4.
    Ayrıca, rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesinde şu adımlar izlenebilir:
    1. Verilerin kodlanması 2.
    2. Temaların belirlenmesi 2.
    3. Kodların ve temaların düzenlenmesi 2.
    4. Bulguların tanımlanması ve yorumlanması 2.
    Değerlendirme sürecinde, etkinliklerin öğrencilerin gelişim seviyesine uygunluğu, uygun bir sınıf ortamı ve kolayca doldurulabilir formlar gibi unsurlar göz önünde bulundurulabilir 3.
    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, hizmetin kalitesini artırmak ve etkinliğine dair ipuçları elde etmek için önemlidir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Oryantasyon çalışmaları. Veli bilgilendirme sunumları. Sağlık taramaları. Kendini tanıma envanterleri. Altı şapka düşünme tekniği. Teknoloji bağımlılığı testi. Rehberlik panoları. Mektuplar. Ayrıca, öğrencilerin rehberlik servisine başvuru şekilleri ve nedenleri incelenir, rehberlik yıllık planları hazırlanır ve gerekli durumlarda öğrenciler RAM'a yönlendirilir.

    1 dönem rehberlik planı nasıl değerlendirilir?

    1 dönem rehberlik planının değerlendirilmesi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Süreç verileri: Rehberlik planının uygulandığına dair kanıtlar toplanır; etkinliklerin kime, nasıl, ne zaman, nerede, ne sıklıkla ve ne kadar süre ile yapıldığına bakılır. Algıya dayalı veriler: Öğrencilerin etkinlikler sonucunda tutum veya inançlarındaki değişimler, edindikleri beceriler veya bilgi düzeylerindeki artış değerlendirilir. Sonuç verileri: Uygulanan programın öğrencilerin tutum, beceri veya bilgileri kullanma yeteneklerini olumlu yönde etkileyip etkilemediği incelenir. Ayrıca, rehberlik planının değerlendirilmesinde, sınıf rehber öğretmenlerinin gözlemleri, öğrenci algı anketleri ve rehberlik hizmetleri yürütme komisyonunun incelemeleri de dikkate alınabilir. Rehberlik planının etkili bir şekilde değerlendirilmesi için, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri sunum sistemindeki genel hedef, yerel hedef ve özel hedeflerin göz önünde bulundurulması önerilir.

    Ortaokulda hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    Ortaokulda yapılan rehberlik etkinliklerinden bazıları şunlardır: Sosyal beceri eğitimi. Bireysel ve grup rehberliği. Psikolojik danışma. Akademik takip. Mesleki rehberlik. Aile içi iletişim görüşmeleri. Ortaokulda yapılan rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemeyi, akademik başarılarını artırmayı ve sosyal becerilerini geliştirmeyi hedefler. Daha detaylı bilgi için Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Seti" ve "Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu (DİSREP)" gibi kaynaklara başvurulabilir.

    Rehberlik çalışmaları raporu ne zaman hazırlanır?

    Rehberlik çalışmaları raporu, her eğitim döneminin sonunda hazırlanır.

    Rehberlik çeşitleri nelerdir?

    Rehberlik çeşitleri farklı kriterlere göre sınıflandırılabilir: Birey sayısına göre: bireysel rehberlik; grup rehberliği. Hizmet alanlarına göre: eğitim; sağlık; sosyal yardım; endüstri; spor; adalet. Eğitim kademelerine göre: okul öncesi; ilköğretim; ortaöğretim; yükseköğretim. Temel işlevlerine göre: uyum sağlayıcı rehberlik; yöneltici rehberlik; geliştirici rehberlik; önleyici rehberlik; ayarlayıcı rehberlik; tamamlayıcı rehberlik. Problem veya konu alanına göre: eğitsel rehberlik; mesleki rehberlik; kişisel rehberlik.

    Psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları kaça ayrılır?

    Psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları, hizmet alanlarına göre ve problem alanlarına göre olmak üzere iki ana şekilde ayrılır. Hizmet alanlarına göre rehberlik türleri: Eğitim alanında rehberlik. Sağlık alanında rehberlik. Sosyal yardım alanında rehberlik. Endüstri alanında rehberlik. Problem alanlarına göre rehberlik türleri: Kişisel rehberlik. Mesleki rehberlik. Eğitsel rehberlik.

    Sınıf Rehberlik Planı ve Raporu Ne Zaman Yapılır?

    Sınıf rehberlik planı ve raporu farklı zamanlarda yapılır: 1. Sınıf rehberlik planı, eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde ekim ayının ikinci haftasında hazırlanır ve okul müdürüne onaylatılır. 2. Sınıf rehberlik raporu, her dönem sonunda (yarıyıl ve yıl sonu) hazırlanır ve eğitim kurumu müdürüne sunulur.