• Buradasın

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, süreç ağırlıklı ve çok yönlü bir yaklaşım gerektirir 2. İşte bazı değerlendirme yöntemleri:
    1. Etkinlik Değerlendirme Formları: Her etkinlik sonunda, kazanımların değerlendirilmesi için okul rehber öğretmeni veya ilgili kurul tarafından hazırlanan formlar kullanılır 24.
    2. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretim elemanı ve okul psikolojik danışmanı, öğrencilerin çalışmalarını gözlemler ve geri bildirim verir 13.
    3. Öğrenci ve Veli Görüşmeleri: Öğrencilerin ve velilerin rehberlik hizmetlerine ilişkin algılarını belirlemek için görüşmeler yapılır 35.
    4. Veri Toplama ve Analiz: Öğrencilerin gelişimsel özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun tekniklerle toplanan veriler değerlendirilir ve raporlanır 13.
    5. Okul Panosu ve Sunumlar: Rehberlik faaliyetlerinin sonuçları, okul panosunda veya düzenlenen toplantılarda sunulur 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Rehberlik dosyası içinde olması gerekenler şunlardır: 1. Yıllık Sınıf Rehberlik Planı. 2. Sınıf Listesi. 3. Öğrenci Tanıma Fişleri. 4. Rehberlik Etkinlikleri ve Raporları. 5. Devamsızlık Takip Listesi. 6. Veli Toplantı Tutanakları. 7. Ev Ziyaret Formları. Bu belgeler, sınıf rehber öğretmenlerinin yıl içerisinde yürüteceği rehberlik faaliyetlerini ve sınıf rehberlik dokümanlarını dosyalamak için gereklidir.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmaları kapsamında aşağıdaki faaliyetler yer alabilir: 1. Öğrenci Tanıma Fişleri ve Dosyaları: Öğrencilerin özelliklerini belirlemek için fiş ve dosyaların tutulması. 2. Test ve Envanter Uygulamaları: İhtiyaç duyulan durumlarda uygun test ve envanterlerin uygulanması. 3. Oryantasyon Çalışmaları: Okula yeni başlayan öğrencilere okul ve çevresinin tanıtılması. 4. Veli Bilgilendirme Seminerleri: TEOG süreci ve rehberlik hizmetleri hakkında velilere sunum yapılması. 5. Akran Baskısı ve Teknoloji Bağımlılığı Seminerleri: Öğrencilerin akran baskısı ve teknoloji bağımlılığı konularında farkındalık kazanmaları için çalışmalar yapılması. 6. Bireysel ve Grup Görüşmeleri: Öğrencilerle bireysel ve grup halinde danışmanlık yapılması. 7. Sınav Analizleri ve Başarı Belgeleri: Öğrencilerin sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı belgelerinin verilmesi.

    6. sınıf rehberlik raporu nasıl hazırlanır?

    6. sınıf rehberlik raporu hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Planlama: Dönem boyunca gerçekleştirilecek rehberlik faaliyetlerinin bir planını yapmak gereklidir. 2. Faaliyetlerin Kaydedilmesi: Yapılan tüm rehberlik faaliyetlerinin düzenli bir şekilde kaydedilmesi önemlidir. 3. Verilerin Analizi: Elde edilen verilerin analiz edilerek bir sonuca varılması gerekir. 4. Raporun Bölümleri: Rehberlik raporu genellikle üç ana bölümden oluşur: - Giriş: Raporun amacı ve kapsamını açıklar. - Gerçekleştirilen Faaliyetler: Katılımcı sayıları, etkinlik tarihleri, içerikleri ve sonuçları gibi bilgileri içerir. - Değerlendirme ve Öneriler: Faaliyetlerden elde edilen gözlemler, öğrenci başarıları, karşılaşılan zorluklar ve gelecek dönem için önerileri içerir. Ek olarak, Milli Eğitim Bakanlığı’nın rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliğine göre, her sınıf rehber öğretmeni dönem sonunda raporlarını sunmak zorundadır.

    Okul öncesi rehberlik etkinlikleri nasıl yapılır?

    Okul öncesi rehberlik etkinlikleri, çocukların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemek amacıyla çeşitli faaliyetler içerir. Bu etkinlikler genellikle aşağıdaki şekilde yürütülür: 1. Bireysel Danışmanlık: Çocukların güçlü yönleri ve gelişim alanları belirlenerek bireysel öğrenci bazlı görüşmeler yapılır. 2. Grup Çalışmaları: İş birliği, iletişim ve problem çözme yeteneklerini pekiştirmek için grup etkinlikleri düzenlenir. 3. Aile Katılımı: Ailelere yönelik bilgilendirme seminerleri ve atölye çalışmaları yapılarak çocukların eğitimine dair farkındalık artırılır. 4. Duygu Eğitimi: Çocukların empati kurma becerilerini geliştirmek ve stresle başa çıkma yeteneklerini artırmak için duygu eğitimi verilir. 5. Davranış Yönetimi: Olumsuz davranışların önlenmesi için pozitif pekiştirme yöntemleri ile destekleyici bir ortam oluşturulur. 6. Atölye Çalışmaları: Sanat, müzik ve beden eğitimi gibi alanlarda düzenlenen atölyeler, çocukların farklı yeteneklerini keşfetmelerine ve ifade etmelerine olanak tanır. Ayrıca, rehberlik hizmetleri kapsamında Denver Gelişim Testi, Gessel Görsel Algı, Frostig Görsel Algı gibi çeşitli test ve envanterler de uygulanabilir.

    Rehberlik çalışmalarında yaşanan sorunlar nasıl çözülür?

    Rehberlik çalışmalarında yaşanan sorunların çözümü için aşağıdaki adımlar atılabilir: 1. Yasal Düzenlemelerin Gözden Geçirilmesi: Rehberlik hizmetlerinin yasal dayanağının netleştirilmesi ve rehberlik uzmanlarının rol ve sorumluluklarının açıkça tanımlanması gerekmektedir. 2. Hizmetiçi Eğitim Programları: Psikolojik danışmanların mesleki gelişimlerini desteklemek için hizmetiçi eğitim etkinliklerine ihtiyaç vardır. 3. Mesleki Kimlik ve Rollerin Güçlendirilmesi: Psikolojik danışmanların mesleki kimlikleri ve hak ve sorumlulukları net olarak belirlenmelidir. 4. Okul Yönetimi ile İş Birliği: Rehberlik hizmetlerinin etkin yürütülmesi için okul yönetimi ve diğer paydaşlarla iş birliği yapılmalıdır. 5. Uygulama Odaklı Eğitim: Üniversitelerde rehberlik eğitiminin daha uygulamalı hale getirilmesi, danışma becerilerinin gelişimini destekleyecektir. Ayrıca, rehberlik hizmetlerinin etkinliğini artırmak için meslek odalarının kurulması ve alanda çalışan derneklerin işbirliği yapması da önemlidir.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bu etkinlikler şu şekilde uygulanır: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef Belirleme: Analiz sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin gelişim alanlarında ilerlemelerini sağlamak için somut ve ölçülebilir hedefler belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Rehberlik etkinlikleri ve aktiviteleri planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. Ek olarak, sınıf rehberlik etkinliklerinde empati, saygı ve koşulsuz kabul gibi hümanist tutumlar sergilenmeli ve öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.

    1 dönem rehberlik planı nasıl değerlendirilir?

    1. dönem rehberlik planının değerlendirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin bireysel ve grup olarak ihtiyaçlarının belirlenmesi. 2. Hedef Belirleme: Rehberlik hizmetlerinin hedeflerinin, öğrencilerin gelişim alanlarına yönelik olarak somut ve ölçülebilir şekilde belirlenmesi. 3. Planlama ve Programlama: Belirlenen hedeflere ulaşmak için yapılacak rehberlik etkinliklerinin ve aktivitelerin planlanması. 4. Uygulama: Planlanan rehberlik etkinliklerinin ve destek hizmetlerinin uygulanması. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliğinin değerlendirilmesi ve gerekli değişikliklerin yapılması. Ayrıca, dönem sonu ve yılsonu rehberlik faaliyetleri raporları hazırlanarak, bu raporlar "MEBBİS E-Rehberlik" sistemine girilir ve okul müdürünün onayıyla il/ilçe RAM'a gönderilir.