• Buradasın

    1 sınıfta hangi rehberlik çalışmaları yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıfta yapılan rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır:
    • Okula ve çevreye uyum 14. Okulu, okul personelini, eğitim programının özelliklerini, okuldaki imkanları ve bunlardan yararlanma yollarını, öğrencilerle ilgili okul kurallarını ve yönetmelik hükümlerini tanıtmak 5.
    • Kendini tanıma 5. Fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden kendini tanımasına yardımcı olmak 5.
    • Duygularını yönetme 2. Duygularını anlaması, ifade etmesi ve yönetmesi için beceriler kazandırmak 2.
    • Akademik anlayış ve sorumluluk 2. Akademik gelişimiyle ilgili öz değerlendirme yaparak gelişimlerini destekleyebilecek planlamalar yapmasını sağlamak 2.
    • Zaman yönetimi 2. Zaman yönetimi becerilerini geliştirmesine yardımcı olmak 2.
    • Kariyer farkındalığı 2. Kariyer gelişimi sürecinde kariyer farkındalığını artırmak 2.
    Ayrıca, 1. sınıf rehberlik çalışmalarında sınıf kurallarının oluşturulmasına katılım sağlama, kendini tehlike oluşturacak durumlardan koruma, ders araç-gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark etme gibi kazanımlar da hedeflenir 4.
    Rehberlik çalışmalarının bütünlüğü açısından her okulda okula ve çevreye alıştırma, öğrenciyi tanıma, psikolojik danışma, bilgi toplama, okula ve mesleğe yöneltme, izleme ve değerlendirme gibi alanlarda rehberlik hizmetleri düzenlenmeli ve yürütülmelidir 5.
    Rehberlik çalışmaları, öğrencilerin yaşlarına göre gelişimsel özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmelidir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınıf rehberlik planı hazırlamak kimin görevi?

    Sınıf rehberlik planı hazırlama görevi, sınıf rehber öğretmenine aittir. Sınıf rehber öğretmeni, eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde sınıfının yıllık çalışmalarını planlar ve bu planlamanın bir örneğini ders yılının ilk ayı içinde rehberlik servisine iletir.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinliklerinin kullanımı için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: orgm.meb.gov.tr. DİSREP (Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu). Sınıf rehberlik programlarının uygulanmasında dikkat edilmesi gereken bazı ilkeler şunlardır: Programın uygulanmasında bilimsellik esastır. Program bireysel farklılıkları temel alır. Program büyük ölçüde sınıf rehber öğretmenlerinin katılımıyla uygulanır. Öğrenci, öğretmen, yönetici ve velilerin iş birliği ile yürütülür. Kazanımlar haftalara dağıtılmış olsa da uygulayıcılar, öğrenci, okul ve bölge özelliklerini dikkate alarak kazanımların sırasını değiştirebilirler.

    1 sınıf rehberlik etkinlikleri kaç tane olmalı?

    1. sınıf rehberlik etkinlikleri, İlkokul Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Kitabı'na göre 15 haftalık olarak belirlenmiştir. Geri kalan 3 hafta ise rehberliğe ilişkin test, envanter uygulamaları, meslek gezileri, seminer gibi etkinlikler için ayrılmıştır. Ayrıca, "orgm.meb.gov.tr" sitesinde yer alan "Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Seti"nde, her sınıf seviyesi için 36 kazanım bulunmaktadır. Sınıf rehberlik etkinliklerinin sayısı, okulun ihtiyaçlarına ve rehberlik programının içeriğine göre değişebilir.

    Sınıf Rehberlik Planı ve Raporu Ne Zaman Yapılır?

    Sınıf rehberlik planı, her eğitim öğretim yılı için hazırlanır. Raporlama ise şu zamanlarda yapılır: Dönem sonu: Sınıf rehber öğretmeni, her dönem sonunda sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu eğitim kurumu müdürüne sunar. Yıl sonu: Yıl sonunda, rehberlik ve psikolojik danışma faaliyet raporu hazırlanır.

    Eğitsel rehberlik nedir ilkokul?

    Eğitsel rehberlik, çocuğun (öğrencinin) eğitsel gelişim alanında belli yeterlilikler kazanmasına, öğrenmesini kolaylaştırmasına, karşılaştığı güçlükleri gidermesine ve etkin bir öğrenme ortamı oluşturulmasına yönelik hizmetlerdir. İlkokulda eğitsel rehberlik kapsamında verilen bazı hizmetler: etkili ve verimli ders çalışma yöntemleri; zamanı planlama ve çalışma programı yapma; motivasyon ve hedef belirleme; sınav kaygısıyla başa çıkma; soru çözme ve sınav taktikleri. Eğitsel rehberlik hizmetleri genellikle gruplar halinde sunulur, ancak bireysel çalışmalar da gerekebilir.

    Eğitsel rehberlik hangi dönemde yapılır?

    Eğitsel rehberlik, eğitim sürecinin her aşamasında, yani okul öncesi dönemden yükseköğretime kadar olan süreçte yapılır. Okul öncesi dönemde eğitsel rehberlik, çocuğun okula uyum sağlaması, öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirmesi ve yeteneklerini keşfetmesi üzerine odaklanır. İlkokulda öğrencilerin öğrenme becerileri kazanması, kendini tanıması ve özgüven geliştirmesi amaçlanır. Ortaokulda ergenlik dönemine uyum sağlama ve üst öğrenim kurumlarına yönlendirme ön plandadır. Ortaöğretimde verimli çalışma alışkanlıkları kazanma, meslek ve üniversite seçimi gibi konular ele alınır. Yükseköğretimde ise üniversiteye uyum, akademik başarı ve kariyer planlaması desteklenir.

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği nedir?

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında yer alan ve sınıf rehber öğretmenlerinin görevlerini düzenleyen bir metindir. Sınıf rehber öğretmenlerinin bazı görevleri: Sınıf rehberlik planını hazırlayıp onaylatmak ve uygulamak. Öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirlemek ve rehberlik servisine iletmek. Risk altındaki öğrencileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine yönlendirmek. Sınıfıyla ilgili rehberlik çalışmalarını raporlayarak eğitim kurumu müdürüne sunmak. Sınıf rehber öğretmenliği görevi olmayan öğretmenler de gerektiğinde rehberlik çalışmalarına destek sağlar. Güncel yönetmeliklere, Millî Eğitim Bakanlığı'nın resmi web sitesi olan orgm.meb.gov.tr adresinden ulaşılabilir.