• Buradasın

    1 sınıfta hangi rehberlik çalışmaları yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıfta yapılan rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır:
    • Okula ve çevreye uyum 14. Okulu, okul personelini, eğitim programının özelliklerini, okuldaki imkanları ve bunlardan yararlanma yollarını, öğrencilerle ilgili okul kurallarını ve yönetmelik hükümlerini tanıtmak 5.
    • Kendini tanıma 5. Fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden kendini tanımasına yardımcı olmak 5.
    • Duygularını yönetme 2. Duygularını anlaması, ifade etmesi ve yönetmesi için beceriler kazandırmak 2.
    • Akademik anlayış ve sorumluluk 2. Akademik gelişimiyle ilgili öz değerlendirme yaparak gelişimlerini destekleyebilecek planlamalar yapmasını sağlamak 2.
    • Zaman yönetimi 2. Zaman yönetimi becerilerini geliştirmesine yardımcı olmak 2.
    • Kariyer farkındalığı 2. Kariyer gelişimi sürecinde kariyer farkındalığını artırmak 2.
    Ayrıca, 1. sınıf rehberlik çalışmalarında sınıf kurallarının oluşturulmasına katılım sağlama, kendini tehlike oluşturacak durumlardan koruma, ders araç-gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark etme gibi kazanımlar da hedeflenir 4.
    Rehberlik çalışmalarının bütünlüğü açısından her okulda okula ve çevreye alıştırma, öğrenciyi tanıma, psikolojik danışma, bilgi toplama, okula ve mesleğe yöneltme, izleme ve değerlendirme gibi alanlarda rehberlik hizmetleri düzenlenmeli ve yürütülmelidir 5.
    Rehberlik çalışmaları, öğrencilerin yaşlarına göre gelişimsel özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmelidir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınıf Rehberlik Planı ve Raporu Ne Zaman Yapılır?

    Sınıf rehberlik planı ve raporu farklı zamanlarda yapılır: 1. Sınıf rehberlik planı, eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde ekim ayının ikinci haftasında hazırlanır ve okul müdürüne onaylatılır. 2. Sınıf rehberlik raporu, her dönem sonunda (yarıyıl ve yıl sonu) hazırlanır ve eğitim kurumu müdürüne sunulur.

    Eğitsel rehberlik hangi dönemde yapılır?

    Eğitsel rehberlik, ilköğretim döneminde yapılır.

    1 sınıf rehberlik etkinlikleri kaç tane olmalı?

    1. sınıf rehberlik etkinlikleri, İlkokul Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Kitabı'na göre 15 haftalık olarak belirlenmiştir. Geri kalan 3 hafta ise rehberliğe ilişkin test, envanter uygulamaları, meslek gezileri, seminer gibi etkinlikler için ayrılmıştır. Ayrıca, "orgm.meb.gov.tr" sitesinde yer alan "Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Seti"nde, her sınıf seviyesi için 36 kazanım bulunmaktadır. Sınıf rehberlik etkinliklerinin sayısı, okulun ihtiyaçlarına ve rehberlik programının içeriğine göre değişebilir.

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği nedir?

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği'nin 15. maddesinde yer almaktadır. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri şunlardır: 1. Öğretmenler kurulunca belirlenen öğrenci kulüplerinin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. 2. Öğrenci kulüplerine katılacak öğrencileri ilgi ve isteklerine göre belirlemek. 3. Belirlenen öğrencileri e-Okul sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 4. Öğrencilerin okul dışı etkinlikleri, toplum hizmeti çalışmaları ve buna ilişkin belgeleri e-Okul Sistemi Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 5. Sınıf rehberlik planını, okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde hazırlayarak eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 6. Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygulamak. 7. Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek.

    Sınıf rehberlik planı hazırlamak kimin görevi?

    Sınıf rehberlik planı hazırlamak, sınıf rehber öğretmeninin görevidir.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bu etkinlikler şu şekilde uygulanır: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef Belirleme: Analiz sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin gelişim alanlarında ilerlemelerini sağlamak için somut ve ölçülebilir hedefler belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Rehberlik etkinlikleri ve aktiviteleri planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. Ek olarak, sınıf rehberlik etkinliklerinde empati, saygı ve koşulsuz kabul gibi hümanist tutumlar sergilenmeli ve öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.

    Eğitsel rehberlik nedir ilkokul?

    Eğitsel rehberlik, ilkokul düzeyinde öğrencilere öğrenme ve başarılı olma konularında yardımcı olan bir rehberlik hizmetidir. Eğitsel rehberliğin amaçları arasında: - öğrencinin okula ve çevresine uyum sağlaması; - etkili ders çalışma yöntemlerini öğrenmesi; - motivasyon ve hedef belirleme; - sınav kaygısıyla başa çıkma; - soru çözme ve sınav taktiklerini öğrenmesi yer alır. Bu hizmetler, sınıf rehber öğretmenleri tarafından planlanır, uygulanır ve değerlendirilir.