• Buradasın

    Rehberlik servisi tanıtımı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik servisinin tanıtımı için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
    • Video tanıtımı: Rehberlik servisinin tanıtımı için bir video hazırlanabilir 1. Bu videoda rehberlik hizmetlerinin amacı, ilkeleri ve öğrencilere sunduğu destekler anlatılabilir 1.
    • Sunumlar: Rehberlik servisinin tanıtımı için sunum dosyaları hazırlanabilir 34. Bu sunumlarda servisinin görevleri, bireysel ve grup danışmanlığı hizmetleri, öğrencilerin kendilerini tanımalarına yönelik çalışmalar ve velilere yönelik bilgilendirme faaliyetleri gibi konular ele alınabilir 35.
    • Broşür ve afişler: Rehberlik servisinin tanıtımı için broşürler ve afişler hazırlanabilir 4. Bu materyallerde servisinin sunduğu hizmetlerin özeti ve iletişim bilgileri yer alabilir 5.
    Rehberlik servisinin tanıtımı, öğrencilerin ve diğer paydaşların servisinin sunduğu hizmetlerden haberdar olmalarını ve bu hizmetlerden yararlanmalarını sağlar 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul rehberlik servisi dosya düzeni nasıl olmalı?

    Okul rehberlik servisi dosya düzeni, desimal dosya sistemine göre yapılmalıdır. Bu sistem, aşağıdaki dosyaları içerir: Plan-Program Dosyası: Okul RPD programı ve sınıf rehberlik planları. Yıl Sonu Raporları Dosyası: E-rehberlik üzerinden oluşturulan faaliyet raporları. Eylem Planları Dosyası: Bağımlılıkla mücadele, şiddet gibi konularda il danışma komisyonları tarafından belirlenen planlar. Gelen-Giden Evrak Dosyası: Okul idaresi ve diğer kurul/komisyonlarla yapılan yazışmalar. Komisyon Tutanakları Dosyası: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu ve diğer komisyonların toplantı tutanakları. Görüşme Dosyası: Öğrenci ve veli görüşmeleri sonrası doldurulan formlar. Sınıf Dosyası: Her sınıfa ait RPD servisi çalışmaları. Okul/Sınıf Risk Haritaları Dosyası: Sınıf ve okul risk haritaları. Kaynaştırma Öğrenci Dosyası: Özel eğitim gereksinimli öğrencilere ait belgeler. Mevzuat Dosyası: İlgili yönetmelikler ve yönergeler. Ayrıca, dosyaların en fazla 4 yıllık olması ve her sene başında eski dosyaların arşive kaldırılması önerilir.

    RAM ve rehberlik servisi aynı mı?

    Hayır, RAM (Rehberlik ve Araştırma Merkezi) ve rehberlik servisi aynı değildir. Rehberlik servisi, okullarda bulunan ve öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarını karşılayan birimdir. RAM (Rehberlik ve Araştırma Merkezi) ise, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak çalışan, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin değerlendirilmesini sağlayan ve danışmanlık veren bir kurumdur.

    Meslek rehberliği ve danışmanlığına giriş nedir?

    Meslek rehberliği ve danışmanlığına giriş, bireylerin kendilerini tanımalarına, isteklerini ve olanaklarını doğru değerlendirmelerine yardımcı olmayı amaçlayan bir hizmet alanıdır. Bu hizmetin işlevleri şunlardır: Bireylerin kendilerini tanımalarına yardımcı olma. Bireylere seçenekler hakkında bilgi verme. Doğru karar vermelerine yardımcı olma. Bu alanda hazırlanan kitaplar, meslek seçimi ve kariyer gelişimi sürecine etki eden etmenler ile sorunları giderici yardım tekniklerini ele alır. İş ve meslek danışmanlığı, kariyer planlaması, mesleki yolculuk ve iş hedeflerine ulaşma konularında bireylere destek sağlayan bir danışmanlık hizmetidir.

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri nelerdir?

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri şunları içerir: Kendini tanıma: Öğrencilerin bireysel özelliklerini değerlendirip sağlıklı bir kimlik oluşturmalarına yardımcı olma. Ergenlik dönemine uyum: Ergenlik dönemindeki değişimlere uyum sağlamalarını destekleme. Değerlerin farkına varma: Değerlerini fark etmeleri ve toplumsal değerlerle bağ kurabilmeleri için rehberlik etme. Verimli çalışma alışkanlığı: Verimli, sistemli ve planlı çalışma alışkanlığı kazanmalarına yardımcı olma. Mesleki yönlendirme: Kariyer hedefleri doğrultusunda üst öğrenim, meslek ve iş alanlarına yönelmelerini sağlama. Bu hizmetler, bireysel ve grupla psikolojik danışma, bilgi verme, yöneltme, izleme gibi çeşitli faaliyetleri kapsar.

    MEB rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönergesi nedir?

    MEB rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönergesi, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin il/ilçe düzeyinde planlanması, rehberlik ve araştırma merkezleri ile eğitim-öğretim kurumlarındaki rehberlik servislerinin kuruluşu, görevleri ve işleyişine ilişkin esasları düzenler. Bu yönergede yer alan bazı konular: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amaçları. Hizmetlerin ilkeleri. Öğretim kademelerine göre rehberlik hizmetleri. Hizmetlerin sunulması. Etik kurallar.

    PDR ve rehberlik aynı şey mi?

    PDR (Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik) ve rehberlik aynı anlama gelir. PDR, bireylerin çevreleriyle ve/veya kendileriyle etkili iletişim kurmasını, kendini gerçekleştirmesini ve daha mutlu bir yaşam sürmesini sağlamak amacıyla yapılan, kuramsal bilgiye dayalı koruyucu ruh sağlığı hizmetleridir. PDR mezunları, "psikolojik danışman" unvanıyla anılmaktadır.

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliği nasıl daha güçlü hale getirilebilir?

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliğinin daha güçlü hale getirilmesi için şu yöntemler uygulanabilir: Ortak hedefler ve amaçlar belirlemek: Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarını karşılamak için ortak hedefler ve amaçlar belirlemelidir. Bilgi ve deneyim paylaşımı: Öğretmenler, bilgi ve deneyimlerini birbirlerine paylaşarak öğrencilerin daha iyi anlaşılmasına ve onlara daha etkili bir şekilde destek olunmasına yardımcı olmalıdır. Birlikte çalışmak: Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, öğrencilerin gelişimleri için birlikte çalışmalıdır. Düzenli iletişim: Öğretmenler, düzenli olarak iletişim kurarak öğrencilerin gelişimi hakkında bilgi alışverişinde bulunmalı, ortak çalışmalar yapmalı ve olası sorunları erkenden tespit etmelidir. Eğitim desteği: Öğretmenler, birbirlerine eğitim vererek birbirlerinin becerilerini geliştirmelerine ve ortak çalışmaları daha etkili bir şekilde yürütmelerine yardımcı olmalıdır.