• Buradasın

    7 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf rehberlik konuları arasında şunlar yer alır:
    • Sosyal duygusal gelişim: Duyguları anlama ve yönetme, benlik farkındalığı kazanma, sorumlu karar verme, kişisel güvenliğini sağlama ve kişilerarası iletişim becerileri 1.
    • Akademik anlayış ve sorumluluk: Öğrenme etkinliklerine ve ortamlarına yönelik duygu ve düşünceleri ifade etme, akademik gelişimi için amaçlar oluşturma 14.
    • Kariyer farkındalığı: Bilgi kaynaklarına ulaşma, kariyer amaçlarını inceleme, mesleklerin zaman içindeki değişimini takip etme 14.
    • Okul ve çevreye uyum: Okula devam etme ile akademik gelişim arasındaki ilişkiyi değerlendirme, okulda risk oluşturabilecek durum ve ortamlara karşı kendini koruma 1.
    • Karar verme: Karar verme basamaklarını kullanma, verdiği kararları etkileyen faktörler açısından değerlendirme 4.
    Ayrıca, 7. sınıf rehberlik konuları arasında zaman yönetimi, bilişim teknolojilerini kullanma, yeteneklerin fark edilmesi ve ilgi-hobilerin ayırt edilmesi gibi konular da bulunmaktadır 24.

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bu etkinlikler şu şekilde uygulanır: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef Belirleme: Analiz sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin gelişim alanlarında ilerlemelerini sağlamak için somut ve ölçülebilir hedefler belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Rehberlik etkinlikleri ve aktiviteleri planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. Ek olarak, sınıf rehberlik etkinliklerinde empati, saygı ve koşulsuz kabul gibi hümanist tutumlar sergilenmeli ve öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.

    Rehberlik çeşitleri nelerdir?

    Rehberlik çeşitleri, temel işlevlerine ve hizmet alanlarına göre sınıflandırılabilir. Temel işlevlerine göre rehberlik çeşitleri: 1. Geliştirici Rehberlik: Bireylerin gelişimsel süreçlerini destekleyerek tam potansiyelleriyle gelişimlerini hedefler. 2. Çare Bulucu - Düzeltici - İyileştirici Rehberlik: Var olan sorunları ortadan kaldırmayı amaçlar. 3. Uyum Sağlayıcı Rehberlik: Öğrencilerin yeni bir duruma uyum sağlamalarını kolaylaştırır. 4. Ayarlayıcı Rehberlik: Eğitim programlarının öğrencilerin ilgi, yetenek ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmesine yardımcı olur. 5. Tamamlayıcı Rehberlik: Eğitim-öğretim etkinliklerinin rehberlik hizmetleriyle birlikte yürütülmesini sağlar. 6. Önleyici Rehberlik: Olumsuz durumların ortaya çıkmadan önlenmesini hedefler. 7. Yöneltici Rehberlik: Bireylerin uygun alan, ders veya meslek seçmelerine yardımcı olur. Hizmet alanlarına göre rehberlik çeşitleri: 1. Eğitim Rehberliği: Okullarda öğrencilerin akademik başarılarını artırmayı hedefler. 2. Sağlık Rehberliği: Koruyucu ruh sağlığı hizmetleri sunar. 3. Sosyal Yardım Rehberliği: Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme gibi kurumlarda sunulur. 4. Endüstri Rehberliği: Sanayi kuruluşları ve işçi sendikalarında verimliliği artırmayı amaçlar. 5. Spor Rehberliği: Sporcuların motivasyonlarını ve performanslarını destekler. 6. Adalet ve Güvenlik Rehberliği: Cezaevlerinde ve mahkemelerde psikolojik danışmanlık hizmeti sunar.

    Sınıfta rehberlik çalışması ne zaman başlar?

    Sınıfta rehberlik çalışmaları, eğitim-öğretim yılı başında başlar.

    7 sınıfta hangi etkinlikler yapılır?

    7. sınıfta yapılabilecek bazı etkinlikler şunlardır: Anlatım Bozuklukları Etkinliği: Gazete, tabela ve reklam afişlerinde karşılaşılan anlatım bozukluklarının fotoğraflarının çekilip, bu bozuklukların düzeltilerek cümlelerin yeniden yazılması. Metin Türleri Etkinliği: Öğrencilerin, sevdikleri bir ünlünün hayatını araştırıp biyografi hazırlamaları ve arkadaşlarına sunmaları. Zincir Oyunu: Öğrencilerin bir çember oluşturarak, öğretmenin adından başlayarak tüm isimleri göz teması kurarak tekrar etmeleri. Uzay Gemisi Oyunu: Öğrencilerin, isimlerinin baş harfiyle başlayan eşyaları bir uzay gemisine almaya çalıştıkları bir oyun. Düğüm Oyunu: Öğrencilerin gözlerini kapatıp iki farklı öğrencinin elini tutarak düğüm oluşturdukları ve ardından elleri bırakmadan, birlikte strateji geliştirerek düzgün bir çember oluşturmaya çalıştıkları bir oyun. Farkı Bul Oyunu: Öğrencilerin dikkat ve gözlem becerilerini ölçmek için nesnelerin duruş, yer ve biçimlerini dikkatlice gözlemleyip, yapılan değişikliği tek tahminle bulmalarının istendiği bir oyun. İnteraktif Etkinlikler: Derslig gibi platformlarda, sürükle bırak ve boşluk doldurma şeklinde oyunlaştırılmış etkinlikler.

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Rehberlik dosyası içinde olması gerekenler şunlardır: 1. Yıllık Sınıf Rehberlik Planı. 2. Sınıf Listesi. 3. Öğrenci Tanıma Fişleri. 4. Rehberlik Etkinlikleri ve Raporları. 5. Devamsızlık Takip Listesi. 6. Veli Toplantı Tutanakları. 7. Ev Ziyaret Formları. Bu belgeler, sınıf rehber öğretmenlerinin yıl içerisinde yürüteceği rehberlik faaliyetlerini ve sınıf rehberlik dokümanlarını dosyalamak için gereklidir.

    Sınıf rehberlik etkinlikleri kaç tane olmalı?

    Sınıf rehberlik etkinlikleri en az 2 tane olmalıdır.

    Ortaokulda hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    Ortaokulda yapılan rehberlik etkinlikleri şunlardır: 1. Bireysel ve Grup Çalışmaları: Öğrencilerin duygusal, bilişsel ve sosyal gelişimlerini desteklemek için bireysel ve grup rehberliği yapılır. 2. Oryantasyon Çalışmaları: Yeni öğrencilerin okula uyum sağlaması için okul ve olanaklar hakkında bilgilendirme yapılır. 3. Akademik Takip: Öğrencilerin ders başarıları izlenir, ders programları verilir ve gerektiğinde sınav kaygısı gibi konularda destek sağlanır. 4. Mesleki Rehberlik: Öğrencilerin meslekleri tanımaları ve ilgi alanlarına göre meslek seçimi yapmaları için etkinlikler düzenlenir. 5. Test ve Envanter Uygulamaları: Öğrencilerin yeteneklerini ve kişilik özelliklerini belirlemek için testler uygulanır. 6. Aile Eğitimleri: Velilere, çocuklarının gelişimini desteklemede yardımcı olacak seminerler ve broşürler sunulur.