• Buradasın

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. dönem rehberlik çalışmaları kapsamında aşağıdaki faaliyetler yer alabilir:
    1. Öğrenci Tanıma Fişleri ve Dosyaları: Öğrencilerin özelliklerini belirlemek için fiş ve dosyaların tutulması 14.
    2. Test ve Envanter Uygulamaları: İhtiyaç duyulan durumlarda uygun test ve envanterlerin uygulanması 13.
    3. Oryantasyon Çalışmaları: Okula yeni başlayan öğrencilere okul ve çevresinin tanıtılması 14.
    4. Veli Bilgilendirme Seminerleri: TEOG süreci ve rehberlik hizmetleri hakkında velilere sunum yapılması 1.
    5. Akran Baskısı ve Teknoloji Bağımlılığı Seminerleri: Öğrencilerin akran baskısı ve teknoloji bağımlılığı konularında farkındalık kazanmaları için çalışmalar yapılması 12.
    6. Bireysel ve Grup Görüşmeleri: Öğrencilerle bireysel ve grup halinde danışmanlık yapılması 34.
    7. Sınav Analizleri ve Başarı Belgeleri: Öğrencilerin sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı belgelerinin verilmesi 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    10. sınıf rehberlik planı ne zaman yapılır?

    10. sınıf rehberlik planı, eğitim öğretim yılı ders yılının ilk ayı içinde hazırlanır.

    1 sınıfta hangi rehberlik çalışmaları yapılır?

    1. sınıfta yapılabilecek rehberlik çalışmaları şunlardır: 1. Göz Tarama Testi: Öğrencilerin görme problemlerini tespit etmek için Snellen göz tarama testi yapılabilir. 2. Bağımlılıkla Mücadele Eğitimleri: Sağlıklı yaşam, zararsız teknoloji ve tütün bağımlılığı konularında grup rehberliği yapılabilir. 3. Mahremiyet Eğitimi: İyi dokunuş, kötü dokunuş ve özel bölgeler başlıklarından oluşan mahremiyet eğitimi verilebilir. 4. Verimli Ders Çalışma: 3. ve 4. sınıflara yönelik verimli ders çalışma konusunda grup rehberliği yapılabilir. 5. İletişim ve Empati: İletişim ve empati konularında grup çalışmaları düzenlenebilir. 6. Veli Seminerleri: Çocuk eğitimi, olumlu disiplin yöntemleri ve okul başarısında ailenin rolü gibi konularda velilere seminerler verilebilir. 7. Bireysel Öğrenci ve Veli Görüşmeleri: Öğrencilerin bireysel ihtiyaçları doğrultusunda görüşmeler yapılabilir.

    11. sınıf rehberlik planı ne zaman yapılır?

    11. sınıf rehberlik planı, eğitim öğretim yılı başlangıcında hazırlanır.

    Dönem sonu rehberlik raporu ne zaman verilir?

    Dönem sonu rehberlik raporu, her eğitim döneminin sonunda hazırlanarak okul yönetimine sunulur.

    8 sınıf rehberlik planı ne zaman hazırlanır?

    8. sınıf rehberlik planı, eğitim-öğretim yılı başında hazırlanır.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılan rehberlik etkinlikleri şunlardır: 1. Sınav Kaygısı Atölyeleri: Nefes ve gevşeme teknikleri, zihin haritası oluşturma gibi yöntemlerle sınav kaygısıyla başa çıkma çalışmaları yapılır. 2. Kariyer Planlama: Öğrencilerin kariyer hedefleri doğrultusunda üst öğrenim kurumlarına yönelmeleri, ilgi ve yeteneklerini fark etmeleri sağlanır. 3. Grup Çalışmaları: Akran temelli çalışmalar, destek grupları oluşturarak öğrencilerin duygusal destek almaları ve birlikte çözümler geliştirmeleri sağlanır. 4. Kişisel Gelişim: Duyguları anlama ve yönetme, karar verme, sorumluluk alma gibi yaşam becerileri kazandırılır. 5. Okul İçi Etkinlikler: Okulun tarihçesi, mezunları hakkında bilgi verme, okul panoları hazırlama gibi etkinliklerle okula aidiyet duygusu artırılır.

    1. sınıf rehberlik dönem sonu raporu nasıl hazırlanır?

    1. sınıf rehberlik dönem sonu raporu hazırlamak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Planlama: Dönem boyunca gerçekleştirilecek rehberlik faaliyetlerinin bir planını yapmak. 2. Faaliyetlerin Kaydedilmesi: Yapılan tüm rehberlik faaliyetlerinin düzenli bir şekilde kaydedilmesi. 3. Veri Analizi: Elde edilen verilerin analiz edilerek bir sonuca varılması. 4. Raporun Bölümleri: Raporun giriş, gerçekleştirilen faaliyetler ve değerlendirme-öneriler olmak üzere üç ana bölümden oluşması gerekmektedir. Örnek bir rapor formatı: 1. Giriş: Raporun amacı, kapsam ve içereceği bilgiler. 2. Gerçekleştirilen Faaliyetler: Tarih, katılımcı sayısı, içerik ve sonuçlar. 3. Değerlendirme ve Öneriler: Öğrenci gelişimleri, zorlandıkları alanlar ve gelecek dönem için öneriler. Rapor, okul yönetimine sunulmak üzere iki nüsha halinde düzenlenmelidir.