• Buradasın

    Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını ve rehberlik hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış bir yönetmeliktir 135.
    Kapsamı:
    • Özel eğitime ihtiyacı olan bireylere sunulacak eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesine yönelik hükümleri kapsar 135.
    • Okullardaki ve kurumlardaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesini içerir 4.
    Bazı temel ilkeleri:
    • Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimine erken yaşta başlanır 2.
    • Özel eğitim hizmetleri, bireyleri sosyal ve fiziksel çevrelerinden ayırmadan planlanır 12.
    • Bireylerin eğitsel performansları doğrultusunda amaç, içerik ve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak diğer bireylerle birlikte eğitim görmelerine öncelik verilir 135.
    • Ailelerin, özel eğitim sürecinin her aşamasına aktif katılmaları sağlanır 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim hizmetleri kurulu özel eğitim sınıfı açılması için ne yapmalı?

    Özel eğitim hizmetleri kurulunun özel eğitim sınıfı açılması için yapması gerekenler şunlardır: 1. Değerlendirme Yapmak: Öğrencilerin yetersizlik türlerini, eğitim performanslarını ve özelliklerini değerlendirerek özel eğitim sınıfına ihtiyaç duyulup duyulmadığını belirler. 2. Öneri Sunmak: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne özel eğitim sınıfı açılması yönünde öneride bulunur. 3. Valilik Olurunu Almak: Önerinin onaylanması için valiliğin olurunu alır. 4. Bilgileri Sisteme İşlemek: Açılan özel eğitim sınıfına ilişkin bilgileri Bakanlığın kurum bilgilerinin veri girişi yapılan sistemine işler.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği madde 24a nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği madde 24a, tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesini düzenler. Madde 24a'ya göre: Öğrencilerin başarıları, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda değerlendirilir. Tüm ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrencilerin yetersizlik türü, gelişim özellikleri ve eğitim performansları göz önünde bulundurularak gerekli düzenlemeler yapılır. Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için merkezi sistem sınavlarında gerekli tedbirler alınır. İşitme yetersizliği, zihinsel yetersizliği veya otizmi olan öğrenciler, velinin yazılı talebi ve BEP geliştirme biriminin kararı doğrultusunda yabancı dil dersinden muaf tutulabilirler.

    Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri özel eğitim okullarında nasıl yürütülmelidir?

    Özel eğitim okullarında psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri şu şekilde yürütülmelidir: 1. Fiziksel Ortam: Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin fiziksel ortamı, özel gereksinimli öğrenciler için uygun olmalıdır; bireysel görüşme ve grup çalışmaları için uygun alanlar oluşturulmalıdır. 2. Eğitim ve İşbirliği: Öğretmenlere, lisans eğitimleri sırasında özel eğitim ve psikolojik danışma hizmetleri hakkında dersler verilmelidir. 3. Hizmet Türleri: Psikolojik danışmanlar, öğrencilere mesleki rehberlik, eğitsel rehberlik, bilgi verme ve grup rehberliği gibi hizmetler sunmalıdır. 4. Yasal ve Etik Kurallar: Rehberlik hizmetleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Etik Yönergesi'ne uygun olarak yürütülmelidir. Bu yönerge, gizlilik, ihmal ve istismar vakalarının bildirimi gibi konuları kapsar.

    Rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti mi?

    Evet, rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişmiştir. 10 Kasım 2017 tarihli ve 30236 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği ile rehberlik hizmetlerinde önemli düzenlemeler yapılmıştır. Bu değişiklik ile: "Rehber öğretmen (psikolojik danışman)" tanımı yerine "rehberlik öğretmeni" tanımı kullanılmıştır. Rehberlik öğretmenlerine sınav, belleticilik ve nöbet görevleri verilmiştir. Çalışma izin ve saatleri değiştirilerek, izin ve tatil dönemlerinde tercih danışmanlığı ve ders seçimi gibi ek görevler getirilmiştir. Ayrıca, 31.08.2020 tarihinde yayımlanan bir yönetmelik ile "Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği" adı altında yeni bir yönetmelik yürürlüğe girmiştir.

    Rehberlik servisinde kimler çalışır?

    Rehberlik servisinde çalışan bazı personel: Rehber öğretmen/psikolojik danışman. Psikolog. Psikometrist. Eğitim programcısı. Özel eğitimci. Çocuk gelişimi ve eğitimcisi. Sosyal çalışmacı.

    Rehberlik öğretmeni özel eğitimde çalışabilir mi?

    Evet, rehberlik öğretmeni özel eğitimde çalışabilir. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık (PDR) mezunu bir rehberlik öğretmeni, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görev yapabilir. Ayrıca, özel eğitim kurumlarında ve rehabilitasyon merkezlerinde rehberlik öğretmeni olarak çalışabilmek için, ilgili yönetmeliklere göre, aynı kurucuya ait birden fazla özel öğretim kurumu bulunması durumunda, isteğe bağlı olarak genel müdür veya genel müdür yardımcısı olarak da görev alma şartı bulunmaktadır.

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri nelerdir?

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri iki ana başlıkta incelenir: test teknikleri ve test dışı teknikler. Test teknikleri: Başarı testleri. Yetenek testleri. Kişilik testleri. İlgi envanterleri. Tutum ölçekleri. Test dışı teknikler: Gözleme dayalı teknikler. Kendini anlatmaya dayalı teknikler. Başkalarının kanılarına dayalı teknikler. Etkileşime dayalı teknikler. Diğer teknikler (vaka incelemesi, vaka konferansı, bibliyoterapi, öğrenci tanıma fişi vb.).