• Buradasın

    Özel eğitim içinde dışında ne zaman öğretilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitim, ihtiyaç duyan çocuklar için okul öncesi dönemde zorunlu olarak öğretilir 1.
    Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için şu durumlarda da eğitim hizmetleri sunulur:
    • Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim: Bu bireyler, akranlarıyla tam veya yarı zamanlı olarak aynı sınıfta eğitim alabilirler 12.
    • Özel eğitim sınıfları: Ayrı bir sınıfta eğitim almalarına karar verilen öğrenciler için açılır 12.
    • Açık öğretim okulları: İlköğretim veya ortaöğretim programlarını takip eden ancak öğrenimlerini tamamlayamayanlar için 1.
    • Yaygın eğitim hizmetleri: Mesleki, teknik, sosyal veya kültürel alanlarda bilgi ve becerilerle donatılması amacıyla 1.
    • Uzaktan eğitim: Örgün eğitim hizmetinden doğrudan yararlanamayacak öğrenciler için 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Düzenli ve özel eğitim nedir?

    Düzenli eğitim ve özel eğitim kavramları farklı bağlamlarda kullanılır: 1. Düzenli Eğitim: Standart öğretim programları ve yöntemleri ile tüm öğrencilerin genel gelişimine yönelik eğitim sürecidir. 2. Özel Eğitim: Bireysel farklılıkları olan öğrenciler için özelleştirilmiş eğitim programlarını kapsar. Özel eğitimin temel bileşenleri arasında bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP), kaynaştırma eğitimi, rehabilitasyon programları ve destekleyici öğretim hizmetleri yer alır.

    Renk kavramı özel eğitimde ne zaman öğretilir?

    Özel eğitimde renk kavramı genellikle 18 aydan itibaren öğretilmeye başlanır. Renk kavramı öğretilirken şu adımlar izlenebilir: Ana renklerle başlama. Tek tek ve adım adım ilerleme. Günlük aktivitelerle pekiştirme. Renk kavramının öğretimine başlamadan önce, nesne-nesne eşleme, nesne ayırt etme gibi bazı önkoşul becerilerin kazanılması gereklidir.

    Destek eğitim kaç saat verilir özel eğitim?

    Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere destek eğitim odasında verilecek haftalık ders saati, haftalık toplam ders saatinin %40’ını aşmayacak şekilde planlanır. Destek eğitim odasında eğitim alacak öğrenci sayısına göre okullarda birden fazla destek eğitim odası açılabilir. Ayrıca, rehber öğretmen/psikolojik danışman ve psikoloğa üçüncü fıkradaki şartlara uygun olmak kaydıyla haftada yirmi saati geçmemek üzere destek eğitimi görevi verilebilir. Özel eğitim sertifikası sahibi kişilerin çalışabileceği kurum ve pozisyonlara, çalışma saatlerine ve diğer detaylara ilişkin en doğru bilgiyi almak için MEB'in ilgili yönetmeliklerine ve güncel mevzuatına başvurulması önerilir.

    Özel eğitimde destek eğitimi nedir?

    Özel eğitimde destek eğitimi, bireylerin yaş sınırı olmaksızın yaşamlarını bağımsız sürdürebilmeleri, gelişim alanlarında ve akademik becerilerde desteklenmeleri amacıyla verilen eğitim hizmetidir. Bu eğitim, şu şekillerde olabilir: Bireysel eğitim: Uygun eğitimci tarafından çocuğa bire bir eğitim verilmesi. Grup eğitimi: Çocuğun düzeyine ve yaşına uygun çocuklarla haftada bir grup dersi. Destek eğitim programlarının amaçları arasında, ihtiyaç duyan bireylerin rehabilitasyonu ve hem ailelere hem de bireylere hizmet sunulması yer alır.

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi nedir?

    Özel eğitim, fiziksel, zihinsel, iletişimsel, sosyal ve duygusal gelişimlerindeki özellikler nedeniyle normal gelişimden farklılık gösteren ve normal eğitim-öğretimden yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı hâlde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireyler için sunulan eğitimdir. Kaynaştırma eğitimi ise özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel; okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan, destek eğitim hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma eğitiminin amacı, engelli çocuklarla normal yaşıtlarını eğitsel ve sosyal yönden bütünleştirebilmek, birbirinden etkileşim yoluyla edinebilecekleri olumlu davranış geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireyin ihtiyaçlarını belirlemek, uygun eğitim ve destek planlarını oluşturmak ve ilerlemeyi izlemek için şu aşamalardan geçer: 1. Ön değerlendirme: Öğrencinin ihtiyaçlarını ve özel gereksinimlerini belirlemek amacıyla öğretmenler, aileler ve uzmanlar arasında iletişim ve işbirliğini içerir. 2. Formel değerlendirme: Öğrencinin bilişsel, duygusal, iletişimsel ve davranışsal ihtiyaçlarını incelemek için özel eğitim uzmanları, psikologlar ve diğer uzmanlar tarafından yürütülür. 3. Değerlendirme araçları ve testler: Bilişsel yetenekler, okuma ve yazma seviyeleri, matematik becerileri ve duygusal davranışlar gibi alanlarda standartlaştırılmış testler, gözlem, öğretmen raporları ve diğer ölçüm araçları kullanılarak yapılır. 4. İşbirliği ve bilgi paylaşımı: Değerlendirme sonuçları ve öğrencinin ihtiyaçları hakkında bilgi paylaşımı, uygun eğitim ve destek planlarının oluşturulmasına yardımcı olur. 5. Özel eğitim planı (IEP) oluşturma: Öğrencinin özel ihtiyaçlarını, hedeflerini, destek hizmetlerini ve öğrenme stratejilerini içeren bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. 6. Eğitim ve destek hizmetleri: IEP'de belirlenen hedeflere ve özel gereksinimlere uygun olarak öğrenciye sunulan hizmetler uygulanır. 7. İlerleme izleme: Değerlendirme süreci, öğrencinin ilerlemesini düzenli olarak izlemeyi içerir.