• Buradasın

    Öğretmenlik Uygulaması'nda hangi kriterler değerlendirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlik Uygulaması'nda değerlendirilen kriterler şunlardır:
    1. Eğitim Süreçlerinin Planlanması: Öğretmenler, öğretim programlarına uygun ders planları oluşturup uygulama başarısına göre değerlendirilir 1.
    2. Öğrenci Gelişimini Destekleme: Öğretmenlerin, öğrencilerinin bireysel farklılıklarını ve gelişim özelliklerini dikkate alarak eğitim sürecini yönlendirmesi beklenir 1.
    3. Öğrenme Ortamının Güvenliği ve Etkinliği: Öğrenci odaklı, araştırma, sorgulama, iş birliği ve etkileşimi temel alan öğrenme ortamları oluşturulmalıdır 1.
    4. Öğretim Teknikleri ve Stratejiler: Aktif öğrenme teknikleri kullanılarak öğrencilerin öğrenme çıktılarıyla uyumlu bir öğretim süreci oluşturulmalıdır 1.
    5. Geri Bildirim ve Değerlendirme: Öğretmenler, öğrenci ve veli geri bildirimlerini zamanında ve yapıcı şekilde analiz ederek eğitim süreçlerini geliştirmelidir 1.
    6. İletişim ve İş Birliği: Okul yönetimi, meslektaşlar, veliler ve eğitimle ilgili diğer kurumlarla etkili iş birliği kurmak önemlidir 1.
    7. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirleyerek kendilerini sürekli geliştirmeleri beklenir 1.
    8. Alan Bilgisi ve Öğretme Becerisi: Öğretmenin, alanına hakimiyeti, uygun öğrenme imkanları sunabilmesi ve konu alan bilgisi ile becerilerini öğrencilere kazandırma yöntemlerindeki yeterliliği değerlendirilir 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    Aday öğretmen değerlendirme formu kaç puan?

    Aday öğretmen değerlendirme formundaki puanlama, kullanılan forma göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, SUBÜ'nün öğretmenlik uygulaması değerlendirme formunda alınabilecek en yüksek puan 138'dir. Kilis Üniversitesi'nin aday öğretmen değerlendirme formunda ise puanlama 0 ile 3 arasında yapılır; 0 "kötü", 1 "orta", 2 "iyi", 3 ise "çok iyi" anlamına gelir. Sakarya Üniversitesi'nin öğretmenlik uygulaması performans değerlendirme formunda ise puanlar yetersiz (0 puan), eksiği var (1 puan), kabul edilebilir (2 puan) ve iyi yetişmiş (3 puan) şeklinde verilir. Puanlama detayları, kullanılan değerlendirme formuna ve kuruma göre değişiklik gösterebilir.

    Aday öğretmenlik ve öğretmenlik kariyer basamakları yönetmeliği nedir?

    Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan aday öğretmenlerin adaylık süreçleri ile öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Adaylık süreci: Aday öğretmenler, en az iki yüz kırk ders saati olan Yetiştirme Programına tabi tutulur ve bu süreç bir yıldan az, iki yıldan çok olamaz. Danışman öğretmen: Aday öğretmenin atandığı eğitim kurumunda, aynı alanda olmak şartıyla sırasıyla başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenden başlanır. Kariyer basamakları: Öğretmenlik, adaylık döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağına ayrılır. Unvan şartları: Uzman öğretmen unvanı için öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Uzman Öğretmenlik Eğitim Programını tamamlama, başöğretmen unvanı için ise uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Başöğretmenlik Eğitim Programını tamamlama gereklidir.

    Etkili öğretmenlik modeli nedir?

    Etkili öğretmenlik modeli, öğrencilerin öğrenmesini en üst düzeye çıkarmak için belirlenmiş stratejiler bütünüdür. Etkili öğretmenlik modelinin temel unsurları: 1. Öğretim Niteliği: Müfredatın ve ders içeriklerinin, öğrencilerin kolayca anlayabilecekleri bir temele dayanması. 2. Öğretim Düzeyini Uygun Hale Getirme: Farklı öğrenme düzeyine sahip öğrenciler için konuların anlamlı bir bütün haline getirilmesi. 3. Teşvik Etme (Güdüleme): Öğrencilerin öğrenmek için harekete geçirilmesi veya öğretmenler tarafından teşvik edilmesi. 4. Zaman Yönetimi: Öğretim sürecinin zamanının verimli kullanılması. Ayrıca, etkili öğretmenler iletişim becerileri, empati, yaratıcılık ve teknoloji kullanımı gibi özelliklere de sahip olmalıdır.

    Öğretmenlik uygulama yeri nasıl belirlenir?

    Öğretmenlik uygulama yeri, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından belirlenen Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel eğitim-öğretim kurumlarında belirlenir. Belirleme süreci şu adımları içerir: 1. Fakülte ve Milli Eğitim Koordinasyonu: Fakülteler, il millî eğitim müdürlükleriyle iş birliği yaparak öğretmen, öğrenci ve akademisyen eşleştirmesini gerçekleştirir. 2. Kontenjan ve Dağılım: İl millî eğitim müdürlüğü, öğretmenlik alanlarına göre uygulama kontenjanlarını belirler ve bu kontenjanların fakültelere dağılımını yapar. 3. Liste Gönderimi: Fakülte uygulama koordinatörü, belirlenen listeleri il millî eğitim müdürlüklerine ve ilgili fakülte dekanlıklarına gönderir. 4. Onay ve Bildirim: İl millî eğitim müdürlüğü, listeyi mülki idare amirinin onayını aldıktan sonra kurum müdürlüklerine ve ilgili fakülteye bildirir.

    Öğretmenlik uygulaması kılavuzu nereden alınır?

    Öğretmenlik uygulaması kılavuzunu aşağıdaki yerlerden temin edebilirsiniz: 1. Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Personel Genel Müdürlüğü: 2024 yılı öğretmenlik mesleği kariyer basamaklarında ilerlemeye ilişkin kılavuz, MEB'in resmi web sitesinde mevcuttur. 2. Üniversite Eğitim Fakülteleri: Öğretmenlik uygulaması ile ilgili kılavuzlar, üniversitenizin eğitim fakültesi web sitesinde veya ilgili bölümlerde bulunabilir.

    Öğretmenlik uygulamasında neler yapılır?

    Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adayları aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirir: 1. Tanışma ve Okulu Tanıma: Uygulama öğrencisi, ilk haftada uygulama öğretim üyesinin rehberliğinde yapılan toplantıya katılır ve okulu tanır. 2. Ders Planlama ve Hazırlık: Uygulama öğretmeni ile birlikte ders günlerini ve saatlerini belirler, ders planları hazırlar ve günlük planlar yapar. 3. Ders İşleme: 4. haftadan itibaren 20 saat ders işler ve bu dersleri uygulama öğretmeninin yıllık planına uygun olarak gerçekleştirir. 4. Öğretim Materyalleri ve Etkinlikler: Ders materyalleri ve gerekirse drama, gezi gibi etkinlikler hazırlar. 5. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, adayı ders anlatırken gözlemler ve mesleki anlamda yönlendirmelerde bulunur. 6. Değerlendirme: Uygulama sonunda, adayın performansı hem uygulama öğretmeni hem de uygulama öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve gerekli notlar sisteme girilir.

    Öğretmenlik uygulamasında danışmanlık nasıl yapılır?

    Öğretmenlik uygulamasında danışmanlık, uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı tarafından şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Planlama: Uygulama öğretmeni ve öğrenci, dersin hazırlıkları ve planlaması konusunda birlikte çalışır. 2. Ders İşleme: Öğrenci, dersi işledikten sonra uygulama öğretmeni tarafından gözlemlenir ve Günlük Değerlendirme Formu'na işlenir. 3. Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, dersin ardından öğrenciye yazılı ve sözlü olarak dönüt ve düzeltme verir. 4. İzleme ve Değerlendirme: Uygulama öğretim elemanı, öğrencinin performansını izler ve değerlendirir; ayrıca her dönemde en az 2 kez öğrencinin ders anlatımını izler. 5. İş Birliği: Tüm süreç boyunca, uygulama öğretmeni, uygulama öğretim elemanı ve öğrenci arasında sürekli iletişim ve iş birliği sağlanır.