• Buradasın

    Öğretmenlik Uygulaması'nda hangi kriterler değerlendirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlik Uygulaması'nda değerlendirilen bazı kriterler şunlardır:
    • Ders Hazırlığı ve Anlatımı: Ders planını açık ve düzenli yazma, amaç ve hedef davranışları ifade etme, uygun yöntem ve teknikleri belirleme, araç-gereç ve materyal seçme 134.
    • Öğretim Süreci: Çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma, zamanı verimli kullanma, öğrencilerin etkin katılımı için etkinlikler düzenleme, öğretimi bireysel farklılıklara göre sürdürme 134.
    • Mesleki Yeterlilikler: Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmeliklere hakim olma, mesleki öneri ve eleştirilere açık olma, okul etkinliklerine katılma, kişisel ve mesleki davranışlarla çevresine iyi örnek olma 34.
    • Sınıf Yönetimi: Sınıf kültürünü oluşturma, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle sosyal ilişkiler kurmasını sağlama, gelişen durumlara ve krizlere uygun tepki verme 15.
    • Diğer Kriterler: Okulun fiziki olanaklarını tanıma, özel gereksinimi olan bireylere uygunluğu, diğer öğretmenlerle ve okul yönetimiyle uyumlu çalışma 15.
    Değerlendirme, uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı tarafından yapılır ve bu değerlendirme Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Formu'na işlenir 234.

    Konuyla ilgili materyaller

    Aday öğretmen değerlendirme formu kaç puan?

    Aday öğretmen değerlendirme formundaki puanlama, kullanılan forma göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, SUBÜ'nün öğretmenlik uygulaması değerlendirme formunda alınabilecek en yüksek puan 138'dir. Kilis Üniversitesi'nin aday öğretmen değerlendirme formunda ise puanlama 0 ile 3 arasında yapılır; 0 "kötü", 1 "orta", 2 "iyi", 3 ise "çok iyi" anlamına gelir. Sakarya Üniversitesi'nin öğretmenlik uygulaması performans değerlendirme formunda ise puanlar yetersiz (0 puan), eksiği var (1 puan), kabul edilebilir (2 puan) ve iyi yetişmiş (3 puan) şeklinde verilir. Puanlama detayları, kullanılan değerlendirme formuna ve kuruma göre değişiklik gösterebilir.

    Aday öğretmenlik ve öğretmenlik kariyer basamakları yönetmeliği nedir?

    Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan aday öğretmenlerin adaylık süreçleri ile öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Adaylık süreci: Aday öğretmenler, en az iki yüz kırk ders saati olan Yetiştirme Programına tabi tutulur ve bu süreç bir yıldan az, iki yıldan çok olamaz. Danışman öğretmen: Aday öğretmenin atandığı eğitim kurumunda, aynı alanda olmak şartıyla sırasıyla başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenden başlanır. Kariyer basamakları: Öğretmenlik, adaylık döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağına ayrılır. Unvan şartları: Uzman öğretmen unvanı için öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Uzman Öğretmenlik Eğitim Programını tamamlama, başöğretmen unvanı için ise uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Başöğretmenlik Eğitim Programını tamamlama gereklidir.

    Etkili öğretmenlik modeli nedir?

    Etkili öğretmenlik modeli, öğretmenlerin öğrencilerinin öğrenmesini en iyi şekilde destekleyecek şekilde ilham verici ve akademik başarılarını artırıcı yöntemler kullanmasını ifade eder. Bu model, çeşitli beceriler ve özellikler gerektirir: İletişim becerileri. Sabır ve empati. Öğrenci odaklılık. Disiplin ve yönetim becerileri. Sürekli öğrenme. Yaratıcılık ve yenilikçilik. Teknoloji kullanımı. İşbirliği ve takım çalışması.

    Öğretmenlik uygulamasında danışmanlık nasıl yapılır?

    Öğretmenlik uygulamasında danışmanlık yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Uygulama öğrencilerini etkinliklere hazırlama. Planlama ve izleme. Ders izleme. Rehberlik ve geri bildirim. Değerlendirme. Ayrıca, Klinik Danışmanlık Modeli kapsamında ön görüşme, gözlem, veri toplama, son görüşme ve veri analizi gibi aşamalar da danışmanlık sürecinde yer alabilir.

    Öğretmenlik uygulaması kılavuzu nereden alınır?

    Öğretmenlik uygulaması kılavuzunu aşağıdaki kaynaklardan edinebilirsiniz: Eğitim Fakültesi: Öğretmenlik uygulaması dersleri için kılavuz, eğitim fakültesinin uygulama koordinatörlerinden temin edilebilir. MEBBİS (Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri): Öğretmenlik Uygulaması Danışmanlığı Eğitimi Kurs Belgesi sahibi uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim elemanları, kılavuza MEBBİS üzerinden erişebilir. Üniversite Web Siteleri: Bazı üniversitelerin formasyon veya eğitim bölümleri, öğretmenlik uygulaması kılavuzunu kendi web sitelerinde yayınlamaktadır. Ayrıca, "ogretmenlikuygulamasi.com" gibi özel siteler de kılavuz bilgileri sunmaktadır.

    Öğretmenlik uygulamasında neler yapılır?

    Öğretmenlik uygulaması sürecinde yapılan bazı faaliyetler: Sınıf içi etkinlikler ve ders anlatımı: Ders planı hazırlama, planlanan dersi uygulama ve değerlendirme. Mesleki çalışmalar: Mesleğe ilişkin yönetmelikler ve yasaların incelenmesi. İdari çalışmalar: Gerekli belgelerin hazırlanması, e-okul uygulamalarının takip edilmesi, zümre toplantısı yapılması, veli görüşmeleri gibi görevler. Gözlem ve mikro-öğretim uygulamaları: Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma ve mikro-öğretim uygulamaları gerçekleştirme. Materyal geliştirme: Öğretim materyalleri ve etkinlikler hazırlama. Sınıf yönetimi: Sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. Öğretmenlik uygulaması, genellikle bir dönem boyunca 12 hafta sürer ve haftada 8 ders saati olarak planlanır.

    Öğretmenlik uygulama yeri nasıl belirlenir?

    Öğretmenlik uygulama yeri, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından belirlenen Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel eğitim-öğretim kurumlarında belirlenir. Belirleme süreci şu adımları içerir: 1. Fakülte ve Milli Eğitim Koordinasyonu: Fakülteler, il millî eğitim müdürlükleriyle iş birliği yaparak öğretmen, öğrenci ve akademisyen eşleştirmesini gerçekleştirir. 2. Kontenjan ve Dağılım: İl millî eğitim müdürlüğü, öğretmenlik alanlarına göre uygulama kontenjanlarını belirler ve bu kontenjanların fakültelere dağılımını yapar. 3. Liste Gönderimi: Fakülte uygulama koordinatörü, belirlenen listeleri il millî eğitim müdürlüklerine ve ilgili fakülte dekanlıklarına gönderir. 4. Onay ve Bildirim: İl millî eğitim müdürlüğü, listeyi mülki idare amirinin onayını aldıktan sonra kurum müdürlüklerine ve ilgili fakülteye bildirir.