• Buradasın

    Öğretmenlik uygulamasında neler yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlik uygulaması sürecinde yapılan bazı faaliyetler:
    • Sınıf içi etkinlikler ve ders anlatımı: Ders planı hazırlama, planlanan dersi uygulama ve değerlendirme 15.
    • Mesleki çalışmalar: Mesleğe ilişkin yönetmelikler ve yasaların incelenmesi 15.
    • İdari çalışmalar: Gerekli belgelerin hazırlanması, e-okul uygulamalarının takip edilmesi, zümre toplantısı yapılması, veli görüşmeleri gibi görevler 15.
    • Gözlem ve mikro-öğretim uygulamaları: Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma ve mikro-öğretim uygulamaları gerçekleştirme 23.
    • Materyal geliştirme: Öğretim materyalleri ve etkinlikler hazırlama 23.
    • Sınıf yönetimi: Sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma 23.
    Öğretmenlik uygulaması, genellikle bir dönem boyunca 12 hafta sürer ve haftada 8 ders saati olarak planlanır 24.

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenlerin görevleri nelerdir?

    Öğretmenlerin bazı görevleri: Ders verme. Öğrencileri gözetleme. Okul işlerine katılma. Kanun ve yönetmelikleri uygulama. Mesleki gelişim. Değerlendirme. Veli iletişimi. Okul yönetimi ile işbirliği. Etik değerleri aşılama. Sorun çözme.

    Öğretmenlik Uygulamasında kaç hafta derse girilir?

    Öğretmenlik Uygulaması dersi 12 hafta olarak yürütülmektedir.

    Öğretmenlik Uygulaması'nda hangi kriterler değerlendirilir?

    Öğretmenlik Uygulaması'nda değerlendirilen bazı kriterler şunlardır: Ders Hazırlığı ve Anlatımı: Ders planını açık ve düzenli yazma, amaç ve hedef davranışları ifade etme, uygun yöntem ve teknikleri belirleme, araç-gereç ve materyal seçme. Öğretim Süreci: Çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma, zamanı verimli kullanma, öğrencilerin etkin katılımı için etkinlikler düzenleme, öğretimi bireysel farklılıklara göre sürdürme. Mesleki Yeterlilikler: Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmeliklere hakim olma, mesleki öneri ve eleştirilere açık olma, okul etkinliklerine katılma, kişisel ve mesleki davranışlarla çevresine iyi örnek olma. Sınıf Yönetimi: Sınıf kültürünü oluşturma, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle sosyal ilişkiler kurmasını sağlama, gelişen durumlara ve krizlere uygun tepki verme. Diğer Kriterler: Okulun fiziki olanaklarını tanıma, özel gereksinimi olan bireylere uygunluğu, diğer öğretmenlerle ve okul yönetimiyle uyumlu çalışma. Değerlendirme, uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı tarafından yapılır ve bu değerlendirme Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Formu'na işlenir.

    KOÜ öğretmenlik uygulaması nasıl yapılır?

    Kocaeli Üniversitesi'nde (KOÜ) öğretmenlik uygulaması, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda gerçekleştirilir ve bu uygulamanın planlamasını fakülte yapar. Öğretmenlik uygulaması süreci: Teorik Dersler: Haftada bir saat fakültede yapılır. Uygulama: Haftada sekiz saat okullarda gerçekleştirilir. Etkinlikler: Ders planı hazırlama, ders anlatımı ve değerlendirme, mesleki yönetmeliklerin incelenmesi gibi çalışmaları içerir. Zorunluluk: Öğretmen adaylarının okullarda %100 devam zorunluluğu vardır. Değerlendirme: Uygulama öğretmeni ve öğretim elemanı tarafından yapılan değerlendirmeler MEBBİS sistemine işlenir. KOÜ'de öğretmenlik uygulaması hakkında daha fazla bilgiye, Eğitim Fakültesi'nin ilgili bölümlerinden veya üniversitenin resmi web sitesinden ulaşılabilir.

    Öğretmen ve öğretmenlik nedir?

    Öğretmen, eğitim kurumlarında önceden belirlenmiş hedefler doğrultusunda öğretim etkinliklerini planlı ve programlı bir biçimde düzenleyerek yürüten uzman eğitmendir. Öğretmenlik, bir bilim dalını, bir sanatı, bir tekniği veya belli bilgileri öğretmeyi kendisine meslek edinmiş kişilerin yaptığı iştir. Öğretmenlerin bazı görevleri şunlardır: Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapmak; Öğrencilerin başarılarını değerlendirmek ve başarıyı artırıcı önlemler almak; Kendi alanı ile ilgili gelişmeleri takip etmek; Öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak. Öğretmenler, milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda, özel kolejlerde, Türk Silahlı Kuvvetlerinde, özel dershanelerde çalışabilirler.

    Etkili öğretmenlik modeli nedir?

    Etkili öğretmenlik modeli, öğretmenlerin öğrencilerinin öğrenmesini en iyi şekilde destekleyecek şekilde ilham verici ve akademik başarılarını artırıcı yöntemler kullanmasını ifade eder. Bu model, çeşitli beceriler ve özellikler gerektirir: İletişim becerileri. Sabır ve empati. Öğrenci odaklılık. Disiplin ve yönetim becerileri. Sürekli öğrenme. Yaratıcılık ve yenilikçilik. Teknoloji kullanımı. İşbirliği ve takım çalışması.

    Öğretmenlik nasıl bir meslek olmalı?

    Öğretmenlik, aşağıdaki özelliklere sahip bir meslek olmalıdır: Model olma. İletişim becerisi. Sürekli gelişim. Rol model olma. Gelecek şekillendirme. Esneklik. Liderlik. Mesleki yeterlilik. Empati. Sabır.